محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اولویت دولت ساخت خط آهن همدان به سنندج و اتصال کردستان به شبکه راه‌آهن سراسری است.

به گزارش سلام نو، محمد اسلامی با اشاره به پروژه ساخت خط آهن همدان - سنندج اظهار داشت: طرح ساخت راه آهن همدان - سنندج موانعی دارد که بیشتر مربوط به حوزه آزادسازی مسیر است که امیدواریم مردم در بحث تملک اراضی به ما کمک کنند تا این پروژه مهم هر چه سریعتر اجرا و به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: اجرای این خط آهن از گردنه صلوات آباد به سمت پایین و شهر سنندج، دارای مشکلات مختلف فنی است که امیدواریم بتوانیم آن را نهایی و وارد فاز اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: کردستان، استانی استراتژیک است که می‌تواند در بخش‌های مربوط به حوزه ترانزیت و صادرات کالا نقش موثری ایفا کند به همین دلیل سرمایه گذاری برای این موارد و توسعه ظرفیت تزانزیت در استان را دنبال خواهیم کرد.

اسلامی با اشاره به احداث جاده سنندج - مریوان گفت: این پروژه یکی از جاده‌های شریانی و حیاتی است که راجع به کاستی‌ها و نحوه تسریع اجرای آن تصمیم گیری می‌شود.

وی بر تلاش برای افزایش پروازهای فرودگاه سنندج نیز تاکید کرد و افزود: تلاش می‌کنیم هماهنگی و پیگیری‌های لازم را برای فعالیت شرکت‌های هواپیمایی دیگر و افزایش تعداد پروازها در این فرودگاه انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره‌ به طرح چهار بانده کردن گردنه صلوات آباد سنندج، تصریح کرد: این طرح بسیار مهم بوده و تلاش می‌شود تا پایان امسال با همت پیمانکاران بخش مهمی از آن زیر بار ترافیک برود و در نقاطی که امکان چهار خطه کردن وجود دارد اقدام به دیواره سازی در کنار تونل‌ها می‌کنیم در غیر این صورت، تونل های جدید در دست ساخت است.

اسلامی در بازدید از مسیر سنندج - مریوان و تونل باغان، مرز باشماق مریوان، فرودگاه و همچنین بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی سقز خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای تسریع روند این پروژه ها انجام خواهد شد.

وی در ادامه پروژه های راه سازی شهرستان بیجار، تونل و جاده گردنه ماموخ در مسیر سنندج - سقز، پروژه روگذر سه راهی مریوان و پروژه بانتا آبیدر سنندج بازدید کرد.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید