حزب اسلام‌گرای النهضه در تونس توانست در انتخابات بیشترین کرسی‌ها را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سلام نو، کمیته عالی انتخابات تونس نتایج نهایی انتخابات اخیر پارلمانی این کشور را اعلام کرد که بر اساس آن، حزب اسلامگرای النهضه در صدر احزاب راه‌یافته به پارلمان قرار گرفت.

کمیسیون انتخاباتی تونس، چهارشنبه‌شب اعلام کرد، حزب اسلام‌گرای النهضه در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه توانسته است بیشترین کرسی‌ها را به خود اختصاص دهد و در پارلمان آینده این کشور ۵۲ نماینده خواهد داشت.

بر این اساس، حزب «قلب تونس» که موسس آن حزب «نبیل القروی» است، ۳۸ کرسی از پارلمان تونس را کسب کرده است.

نبیل القروی، که از او به عنوان غول رسانه‌ای تونس یاد می شود، یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری تونس است. دادگاه تجدیدنظر تونس هم روز گذشته به آزادی وی رای داد.

طبق این گزارش، جریان‌هایی مانند حزب دمکراتیک «التیار» ۲۲ کرسی، ائتلاف الکرامه ۲۱ کرسی ، حزب الحر ۱۷ کرسی و حزب «تحیا تونس» ۱۴ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

حزب «قلب تونس» که موسس آن حزب نبیل القروی است، ۳۸ کرسی از پارلمان تونس را کسب کرده است. پارلمان تونس ۲۱۷ کرسی دارد. نبیل القروی که از او به عنوان غول رسانه ای تونس یاد می شود، یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس است.

طبق این گزارش جریان‌هایی مانند حزب«دمکراتیک «التیار» ۲۲ کرسی، ائتلاف الکرامه ۲۱ کرسی ، حزب الحر ۱۷ کرسی و حزب «تحیا تونس» ۱۴ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند. پارلمان تونس ۲۱۷ کرسی دارد.

به رغم این که حزب النهضه در انتخابات روز یکشنبه توانست در جایگاه نخست قرار بگیرد ولی نسبت به انتخابات پارلمانی دوره قبل تعدادی از کرسی‌های خود را از دست داده است. در انتخابات سال ۲۰۱۴ حزب النهضه ۱۷ کرسی بیشتر کسب کرده بود.

با توجه به این‌که هیچ‌یک از احزاب در این دوره از انتخابات اکثریت قاطعی به دست نیاورده‌اند، هرگونه بن‌بست سیاسی برای تشکیل دولت آینده، تلاش‌ها در تونس برای کاهش کسری بودجه و مقابله با بیکاری ۱۵ درصدی در این کشور را با چالش جدی مواجه خواهد کرد./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید