مقامات کره شمالی اعلام کردند کشورهایی اروپایی که کره شمالی را محکوم می‌کنند بخاطر آزمایش‌های موشکی، فقط باعث خواهند شد قدرت دفاعی پیونگ یانگ افزایش یابد.

به گزارش سلام نو، به دنبال محکومیت کره شمالی از سوی کشورهای اروپایی به دلیل انجام آزمایش موشکی بالستیک زیردریایی، این کشور تاکید کرد چنین برخوردهای تندی تنها باعث تقویت توان بازدارندگی دفاعی پیونگ یانگ خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز پنجشنبه گزارش کرد اقدام کشورهای اروپایی در محکوم کردن آزمایش موشکی اخیر باعث خشم کره شمالی شده است.

این گزارش از قول «کیم سونگ» سفیر کره شمالی در سازمان ملل آورده است کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه و انگلستان که در راستای محکوم کردن کره شمالی بیانیه صادر می کنند، باعث خواهند شد تا این کشور گام های بلندتری برای دفاع از خود بردارد.

این کشورها در نشست شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکوم کردن کره شمالی و آزمایش موشکی این کشور خواستار آن شده اند که مذاکرات پرمعناتری با آمریکا داشته باشد.

این درخواست در حالی صورت می گیرد که مذاکرات سطح کاری آمریکا و کره شمالی در روز شنبه این هفته پس از هشت ساعت و نیم به شکست انجامید و کره شمالی دلیل آن را نداشتن ایده های مبتکرانه و پیشنهادهای جدید از سوی واشنگتن دانست.

کشورهای اروپایی در بیانیه پایانی نشست شورای امنیت در نیویورک آورده اند که آزمایش موشکی بالستیک زیردریایی اخیر کره شمالی نقض قطعنامه های شورای امنیت به حساب می آید.

کره شمالی از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به دنبال بهبود نسبی روابط با آمریکا و شروع مذاکرات دو کشور، آزمایش موشک های قاره پیما را متوقف کرد.

با این حال این کشور بتازگی پس از شکست چندین دور از گفت و گوهایش با آمریکا و بن بست در روابط و برچیده نشدن تحریم ها، تهدید کرد این آزمایش ها را از سر خواهد گرفت.

گزارش خبرگزاری یونهاپ حاکی است که کارشناسان بر این باورند کره شمالی می تواند سایت منهدم شده «پونگ گیه ری» را برای آزمایش های اتمی جدید خود مورد بازسازی قرار دهد./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید