آذری جهرمی معتقد است از هواپیمای خصوصی تا شائبه انتصاب فامیل و بحث دوباره درباره امنیتی بودنش همه و همه به بحث سرویس‌های ارزش افزوده ربط دارد، سرویس‌هایی که به "ستاره مربع" مشهور هستند و شکایت خود را تا بیت رهبری هم رسانده‌اند، اما آذری جهرمی می‌گوید که با این فشارها کوتاه نمی‌آید.

سلام نو – سرویس سیاسی: محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات این روزها حسابی در گیر و دار جنجال، حاشیه و دعوا اسیر است. از یک طرف یک تنه در برابر سرویس‌های ارزش افزوده قرار گرفته و از سوی دیگر منتقدانش او را به انتصاب فامیلی، مخالفت بیهوده با انتصاب‌ها در رایتل و داشتن هواپیمای خصوصی متهم می‌کنند.

او اما معتقد است از هواپیمای خصوصی تا شائبه انتصاب فامیلی و بحث دوباره درباره امنیتی بودنش همه و همه به بحث سرویس‌های ارزش افزوده ربط دارد، سرویس‌هایی که به "ستاره مربع" مشهور هستند و شکایت خود را تا بیت رهبری هم رسانده‌اند، اما آذری جهرمی می‌گوید که با این فشارها کوتاه نمی‌آید و آن‌ها را جمع می‌کند.

آذری جهرمی تاکید کرده که "در مورد حق‌الناس هیچ خط قرمزی ندارد" مخصوصا اگر کسی از جیب مردم دزدی کند. او از روز اول رسیدن به وزارت، حسابی عرصه را بر سرویس‌های ارزش افزوده تنگ کرد و حتی توانست درآمد آن‌ها را تا 30 درصد کاهش دهد ولی حالا جوان‌ترین وزیر دولت روحانی می‌خواهد کار را یک سره کند و بساط این داستان را به طور کامل جمع کند چون به گفته خودش این سرویس‌ها تن به شفافیت و قانون نمی‌دهند.

آذری جهرمی اما در برابر تخریب‌ها ساکت نمانده و نشان داده که قاعده دعوای سیاسی در ایران را خوب بلد است. او با کنایه به گروه‌هایی که او را تخریب می‌کنند گفت: «خوب یادم می‌آید برادری که از مشهد به تهران آمده و اخیرا این فعالیت‌ها را می‌کند، چیز‌های دیگر یادم می‌آید که سال ۸۸ مخابرات را به ثمن‌بخس واگذار کردند و از محل درآمد‌های خودش قسط هایش را دادند. یادم می‌آید که هنوز پنج هزار میلیارد تومان از پول‌های مردم آنجاست و هنوز تعیین تکلیف نشده است، اگر موضوعاتی باید بررسی شود اینهاست.»

وزیر جوان در ادامه تاکید کرد که این اول کار است و افزود:«همه می‌دانند که درباره حق‌الناس با کسی تعارف ندارم! با این تهمت‌های ناروا نمی‌توانید ذهن مردم را از واقعیت‌های فساد‌ها منحرف کنید. اصلا من قاتل بروسلی، اما هم پایان وَس و دزدی‌های ارزش افزوده را پیگیری می‌کنم و هم آن پنج هزار میلیارد تومانی که در واگذاری مخابرات از مال مردم که معلوم نیست تکلیفش چه شده! راستی، تازه اول کار است.»

جواد آذری جهرمی وزیر بی‌ایراد و حتی کم ایرادی نیست ولی حمله این روزها گروه قابل توجهی از منتقدان وزیر ارتباطات نیز بیش از آن که "از حب علی باشد، از بغض معاویه است" وگرنه ماجرای هوایپمای خصوصی آذری جهرمی ماجرای امروز و دیروز نیست و مربوط به دو سال پیش است! منتقدان او آن روز کجا بودند و چرا دو سال سکوت کردند؟ رسانه‌های مخالف دولتی که به تازگی با انتشار خبری مدعی شدند آذری‌ جهرمی در سال ۹۶ برای سفر به بیرجند از هواپیمای اختصاصی استفاده کرده نگفت که چنین خبر مهمی را چرا دو سال پنهان کرده است؟

این که در یک حالت مطلوب خدمات ارزش افزوده نباید به شکل کامل تعطیل شود حرف سنجیده‌ای است ولی وزیر ارتباطات با اعلام "پایان وس" پا روی کدام گلوگاه اقتصادی گذاشته که برای تخریبش از باند فساد در طبقه دوازدهم وزارت ارتباطاتی حرف می‌زنند که هشت طبقه بیشتر ندارد؟ تمام این ادعاها در حالی مطرح شد که دو ماه پیش از این، حراست وزارتخانه اعضای این باند را شناسایی و به جرم کارچاق‌کنی به مقامات قضائی تحویل داده بود ولی ظاهرا نه هشت طبقه بودن وزارتخانه و نه بسته شدن پرونده هیچ کدام مورد توجه تخریب کنندگان آذری جهرمی قرار نگرفت.

آذری جهرمی روزهای سختی را در پیش دارد، روزهایی که سخت‌تر هم می‌شود چنانچه جریان رسانه‌ای برابر او تلاش می‌کند هر اتفاقی از جمله پایین کشیدن سایت‌های فیلم هزینه این اتفاق را گردن شخص وزیر ارتباطات بیاندازد. با این وضعیت باید دید وزیر ارتباطات تا چه اندازه می‌تواند در مقابل این فشار بایستد؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید