حسین حسینی که در تابستان سال 71 یا به عبارت دقیقتر 9 تیر ماه 1371 در شیراز متولد شد، الگوی فوتبالیش اش را بوفون و داوید دخیا معرفی می کند و در بین هواداران استقلال به عقاب آسیا معروف شده است هرچند پرسپولیسی ها خیلی دل خوشی ندارند که لقب احمدرضا عابدزاده همراه حسین حسینی و یا سید مهدی رحمتی باشد.

سید حسین حسینی فوتبال حرفه‌ای خود را از تیم "برق شیراز" آغاز کرده است البته که مطابق آمار برای این تیم شیرازی فقط 2 بازی انجام داده است. و در در نهایت به عنوان دروازه بان ذخیره راهی آبی پوشان تهران شد و در بازی دوستانه استقلال مقابل دینامو برای نخستین بار در ترکیب استقلال قرار گرفت و دیگر لباس استقلالی ها را در هیچ بازی بر تن نکرد تا آذرماه سال 92 که در جام حذفی در مقابل یک تیم نا آشنا برای استقلال بازی کرد . سید حسین حسینی برای مدت سربازی به صورت موقت برای دو فصل عازم تیم ملوان شد و پس از پایان دوران سربازی به تیم استقلال بازگشت. و با خوش شانسی همزمان با مربی گری منصوریان در استقلال فرصت بازی پیدا کرد تا در دو بازی حساس نخست و پایانی نیم فصل برای استقلال بازیکند. او توانست با درخشش در بازی مقابل نفت تهران در لیگ ۹۶–۹۵ تقریباً جایگزین و رقیب جدی رحمتی شود و با سوپر واکنش‌های فوق العاده اش کلین شیت کند تا استقلال آن بازی را با یک ضربه ایستگاهی پیروز شود.

سید حسین حسینی و سابقه بازی های ملی

سابقه حسینی در رده ملی فوتبال کشورمان به تیم ملی نوجوانان باز می گردد که 8 بار برای این رده سنی به میدان رفته و سپس برای تیم ملی جوانان ایران نیز 2 بار بازی کرده است. علاوه بر این برای تیم امید هم 3 بار  سابقه بازی دارد.  وی در  اردیبهشت سال ۹۴ برای نخستین بار توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت شد. اما برای بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه و سپس برای بازی های جام ملت های آسیا 2019 شانس حضور در لیست نهایی را نداشت.

ازدواج حسین حسینی

سید حسین در سال ۱۳۹۶ در اوج درخشش در سطح اول فوتبال ایران ازدواج کرد که یکی از تصاویر مراسم عروسی حسین حسینی تصویری است که در کنار رقیب دیرینه خود سید مهدی رحمتی گرفته است.

رکورد شکنی های سید حسین حسینی

دروازه بان استقلالی ها یک هفته پس از رسیدن به رکورد بیشترین دقایق کلین‌ شیت در لیگ برتر به رکوردهای دیگری هم رسید، وی با گل نخوردن خود  تا دقیقه اول بازی استقلال - سایپا در  دی  ماه سال 96 از رکورد 802 دقیقه کلین شیت  عابدزاده هم عبور کرد تا رکوردار کلین شیت ایران باشد.

دروازه‌ بان جوان استقلال همچنین تا دقیقه 56 این مسابقه گل نخورد تا علاوه بر شکستن رکورد ناصر حجازی با 837 دقیقه گل نخوردن پیاپی، موفق شد رکورد 844 دقیقه‌ ای بهرام مودت را بشکند تا با ثبت بیشترین دقایق متوالی کلین‌ شیت در میان دروازه‌ بانان ایرانی، تاریخ‌ ساز شود

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید