جواد ظریف وزیر امورخارجه  امروز در نشستی در دانشگاه الزهرا اظهار کرد : هوشیاری مردم عراق نمی‌گذارد دیگران از ناراحتی‌های مشروع آن‌ها سوءاستفاده کنند.

به گزارش سلام نو، محمدجواد ظریف در تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به ناآرامی‌های اخیر عراق، اظهار داشت: ما معتقدیم که مردم عراق صاحبان این کشور هستند و باید حقوق آن‌ها رعایت شود.

وزیر امورخارجه گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارند که مردم عراق، مردم هوشیاری هستند و اجازه نمی‌دهند که دیگران از ناراحتی‌های مشروع شان که دولت عراق نیز آن‌ها را به رسمت شناخته، سوء استفاده کنند.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: اقدامات آمریکا علیه مردم ایران نوعی جنایت جنگی است؛ چرا که در جنگ اقتصادی خود علیه ایران ، شهروندان غیر نظامی را هدف اصلی قرار داده است .

محمد جواد ظریف در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها با اشاره به تحریم مجدد بانک مرکزی از سوی ترامپ با عنوان حمایت از تروریسم  گفت : تحریم بانک مرکزی به هر شکلی غیرقانونی است. بر اساس این تحریم بانک مرکزی  به عنوان ابزار اقتصادی ایران  اجازه ندارد برای مردم ایران دارو و غذا بخرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید