کانال ورزشی تلویزیون مرکزی چین اعلام کرد تمام بازی های لیگ بسکتبال آمریکا موسوم به «NBA» دیگر از تلویزیون چین پخش نخواهد شد.

به گزارش سلام نو، چین که روز گذشته (دوشنبه) در واکنش به اظهارات «داریل موری» مدیرعامل باشگاه هیوستون راکتز آمریکا درباره هنگ کنگ، پخش بازی های این تیم را در "سی سی تی وی" تعلیق کرده بود امروز سه شنبه نیز اعلام کرد پخش تمام بازی های لیگ بسکتبال آمریکا موسوم به «NBA» را تعلیق کرده است.

کانال ورزشی تلویزیون مرکزی چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد متوجه شدیم «آدام سیلور» رییس گروه «ان بی ای» که برای شرکت در فعالیتی در ژاپن بسر می برد به اظهارات نادرست «موری» مدیرعامل تیم هیوستن راکتس واکنش نشان داده است ما اظهارات «آدام سیلور» در حمایت از موری با عنوان حق آزادی اظهار نظر را به شدت محکوم و با آن مخالفت می کنیم.

بیانیه می افزاید: به نظر ما، هر سخنی که حق حاکمیت و ثبات اجتماعی کشوری را به چالش بکشد، ارتباطی به حق آزادی بیان ندارد از این رو کانال ورزشی «سی سی تی وی» چین تصمیم گرفته است بی درنگ پخش بازی های «ان بی ای» را متوقف و روند بررسی تمام همکاری های مرتبط با «ان بی ای» را شروع کند.

«داریل موری» مدیر تیم بسکتبال باشگاه هیوستون راکتز آمریکا در توئیت خود از اعتراضات و معترضان هنگ کنگی دفاع و آنها را حامیان دمکراسی توصیف کرده بود.

فدراسیون بسکتبال چین هم در بیانیه ای در تارنمای خود با اشاره به این توئیت و توهین آمیز بودن آن خاطر نشان کرده است همکاری با تیم بسکتبال آمریکایی «هوستون راکتز» را به دلیل همدردی مدیر تیم با معترضان هنگ کنگی معلق کرده است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید