غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی امروز در نطق میان دستور بیان کرد پیگیر نارضایتی های مردم از صداوسیمای ملی هستیم.

کاتب در نطق میان دستور:

به گزارش سلام نو، نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت:در روزهای اخیر شاهد نارضایتی های مردم، نمایندگان مجلس و رئیس مجلس از برخی برنامه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی بودیم،

غلامرضا کاتب در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: اکنون که لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، از همکاران انتظار است با نگرش به افزایش درآمد مالیاتی اجازه ندهیم تولید و اشتغال آسیب ببیند، بدون تولید قطعا درآمدی هم نخواهد بود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دیرباز تمرکز بر شیوه‌های بهبود قانونگذاری، از مهمترین مباحث صاحبنظران بوده چراکه قانونگذاری نیز مانند دیگر رویه‌ها و فرآیندها در جامعه نیازمند ارتقاء و بهبود مستمر است. در این راستا که با عنایت رهبر انقلاب سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری برای رفع نارسایی‌های موجود ابلاغ شده، مهمترین بحث اولویت بندی تدوین قوانین است که باید گره گشایی مشکلات اجرایی و مردم باشد.

وی افزود: با عنایت به اینکه بیشترین وظیفه انجام این سیاست‌ها بر دوش مجلس است و مرجع اصلی قانونگذاری مجلس شورای اسلامی است، قوه مقننه با دو رویکرد مهم اساسی با همکاری سایر قوا گام های استوار و محکمی را بردارد. نخستین رویکرد اولویت بندی انجام کار در بندهای ابلاغی است که با زمان بندی مناسب ساز و کار اجرایی آن را فراهم کنیم.

کاتب در توضیح دومین رویکرد افزود: اصلاح برخی از مواد آیین نامه داخلی مجلس نیز می‌تواند در جهت ارتقاء جایگاه و افزایش اقتدار مجلس و تحقق امر مهم که از مطالبات رهبری است، گام اساسی محسوب شود. کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس آمادگی دارد با همکاری سایر کمیسیون‌ها در این راستا کارهای لازم را در دستور قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد نارضایتی های مردم، نمایندگان مجلس و رئیس مجلس از برخی برنامه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی بودیم، از این رو به عنوان عضو ناظر در شورای نظارت بر صدا و سیما، برای تامین نظرات و اصلاح امور رسانه ملی و رسیدگی به تذکرات، وظایف شورای نظارت باید قانون‌مندتر شود تا بتوان پاسخگوی ملت عزیز بود.

تذکر به وزرای دولت جهت تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گرمسار

وی در ادامه خطاب به وزیر نیرو گفت: علی‌رغم مصوبات و وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص انتقال پساب تهران به ایوانکی برای بخش کشاورزی با توجه به برگزاری جلسات متعدد با حضور معاونین رئیس جمهور، تاکنون اقدامی به عمل نیامده است. خواسته به حق مردم ایوانکی باید عملیاتی شود. همچنین در خصوص خط انتقال آب شرب از بند سیمین‌دشت به گرمسار علی‌رغم پیگیری و وعده‌ها تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

کاتب یادآور شد: علی‌رغم صرف هزینه‌های بسیار زیاد برای احداث سد نمرود که به صورت نیمه بند به بهره‌برداری رسیده است، به جهت عدم انتقال اهالی روستای سله بن که در محل مخزن سد قرار گرفته اند بهره برداری آن را با مشکل مواجه ساخته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: جهت تسریع در افتتاح پروژه راه گرمسار به فیروز کوه متاسفانه بعد از گذشت سه سال که رئیس جمهور وعده داده بودند، به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: آقای سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان علیرغم گذشت یک سال از کلنگ زنی احداث سال ورزشی مسکن مهر گرمسار، با مشارکت وزیر راه و شهرسازی انتظار است عملیات اجرایی این پروژه شروع شود. وزیر جهاد کشاورزی نیز باید در خصوص شهرک گلخانه‌ای خلخالیه آرادان از مصوبات سفر رئیس جمهور است عملیاتی شود.

کاتب تاکید کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان باشید که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بخش خدماتی موبایل بدون اطلاع مردم اخذ می‌شود لذا انتظار شفافیت می‌رود. جناب آقای رئیس جمهور شرایط حاکم بر کشور و ناهنجاری‌های اقتصادی و القای ناکارآمدی متاثر از تحریم‌ها و بعضا سوتدبیرها است. نمایندگان از وضعیت معیشت و اشتغال مردم نگران هستند و انتظار می‌رفت دولت مطابق با تکالیف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه را حداقل سالیانه حدود ۹۶۰ هزار شغل ایجاد می‌کرد و نرخ بیکاری را سالیانه ۸ دهم درصد کاهش می‌دهد و نسبت به توسعه پایدار از ۵ هزار روستا بر اساس ظرفیت‌های بومی و محلی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: اکنون که فراکسیون تولید و اشتغال اولین طرح اشتغال و حمایت از تولید را با اصلاح قانون اشتغال روستایی و توسعه قبل، در راستای توسعه فضای کسب و کار و ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی، تهیه کرده و در کمیسیون اصلی اقدام نموده است، انتظار می‌رود با برنامه‌ زمان‎بندی مناسب در اجرای آن به نحو احسن اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، یادآور شد: فضای مجازی امروز در زندگی مردم گسترش زیادی پیدا کرده است و در عین منافع و فرصت‌ها، خطرات بزرگی را نیز دارد، رهبری مطابق با وظیفه نیروی انتظامی تاکید داشتند که ناامن شدن فضای مجازی موجب ضرر و زیان به مردم است. از این رو از نهادهای انتظامی و امنیتی کشور انتظار می‌رود که با استفاده از این ظرفیت که می‌تواند در وحدت و انسجام ملت بزرگ ایران موثر باشد در برابر سوء استفاده کنندگان و هتاکان به حرمت و آبروی مردم و مسئولین نظام با اقتدار بایستد و برخورد قاطع کند تا دیگر شاهد اینگونه ناهنجاری‌ها در سطح کشور نباشیم./ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید