حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز در مجلس گفت: مشکل یارانه‌ها، توزیع ناعادلانه آن است و کسانی که درآمد کمتری دارند یارانه کمتری می‌گیرند و ثروتمندان از یارانه بیشتری استفاده می‌کنند.

به گزارش سلام نو، حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در آستانه حماسه عظیم اربعین حسینی، بزرگترین حرکت معنادار جهان هستیم. ضمن خدا قوت به مسئولان دست اندرکار ، انتظار است که مسئولان خدمات خود را تا بازگشت زائرین به وطن خود ادامه دهند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در راستای اصل ۳۰ و برای جبران کمبود بیش از ۱۰۰ هزار معلم بهترین راه اجرای سیستم  ۲- ۲ است. یعنی این که هنگامی که دو سال از آموزش فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان گذشت مشغول تدریس شوند و دو سال بعد آموزش را به صورت تدریجی بگذارنند. همچنین اجرای کامل قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس‌ها و نهضتی‌ها مورد توجه باشد.

حاجی ادامه داد: آقای رئیس جمهور مشکل اساسی در موضوع یارانه‌ها، توزیع است این برخورداری‌ها در این حوزه براساس نیاز نیست. آنهایی که درآمد کمتری دارند از یارانه کمتر بهره مند می‌شوند و آنهایی که درآمد بیشتری دارند و ثروتمند هستند بیشتر از یارانه استفاده می‌کنند. نمی‌شود که جاده یکطرفه باشد. چرا یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در ۱۰ سال افزایشی پیدا نکرد اما شرکت‌های وابسته به دولت قیمت محصول و خدمات خود را افزایش می دهند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: یکی از نکات اساسی در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری از سوی مقام معظم رهبری اجرای اصولی از قانون اساسی است که تاکنون هنوز به صورت کامل اجرا نشده که به بخشی از آن اشاره می‌کنم. برای مثال اصل ۴۳ قانون اساسی در خصوص تامین نیازهای اساسی و معیشت مردم است. اصل ۲۸ تامین شغل برای جوانان و دیگر اقشار مطابق با شأن آنها، اصل ۸ و ۱۰ در ترویج و اشاعه خوبی ها از جمله سبک زندگی و مقابله با تهدیدهایی که با نهاد خانواده مواجه می‌شود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید