محمد ترکاشوند، پیشکسوت والیبال ایران اعلام کرد پیکان در رقابت‌های لیگ‌برتر حاضر نخواهد شد.

به گزارش سلام نو، پیشکسوت والیبال ایران گفت: اداره فدراسیون توسط سرپرست‌ها ضربه بزرگی به این رشته زد و اگر رای کمیته استیناف در مورد شکایت پیکان ناعادلانه باشد، طبق تصمیم هیات مدیره احتمالا در رقابت‌های لیگ‌برتر حاضر نمی‌شویم.

محمد ترکاشوند در مورد عملکرد بازیکنان جوان تیم ملی والیبال ایران مقابل استرالیا و کسب دومین پیروزی، اظهار کرد: به هر حال با توجه به دو باختی که با ترکیب اصلی مقابل تیم‌های روسیه و مصر داشتیم، جوانان ما نشان دادند که اگر به آن‌ها اعتماد کنیم می‌توانند درخشان ظاهر شوند. خواه یا ناخواه بازیکنان تیم ملی پا به سن می‌گذارند و فشار زیاد بازی‌ها روی قوای جسمی بازیکنان تاثیر فرسایشی دارد. آسیب دیدگی‌ها، والیبال‌زدگی و عدم آمادگی ذهنی، همه در کنار هم موجب شدند که تیم اصلی نتیجه نگیرد اما بازیکنان جوان ما به خوبی جواب اعتمادها را دادند و این دو نمایش فوق‌العاده نشان از پتانسیل بالای والیبال ایران است.

او افزود: خوشبختانه خستگی تیم و فشاری که کارشناسان با نقدهای منطقی خود به کادرفنی آورند، کولاکووچ را مجبور کرد که از ترکیب دوم خود استفاده کند و الآن جواب این اعتمادش به جوانان را می‌گیرد. پاسوری مثل جواد کریمی در لیگ ملت‌ها تنها یک یا دو بازی وارد زمین شد، اما الآن نشان داد که بازیکن تونمندی است و آینده روشنی دارد. همچنین نفراتی چون اسفندیار، یلی و مجرد که نشان دادند، جایگزین‌های خوبی برای باتجربه‌های تیم هستند. مجرد در این مسابقات نشان داد که در حال پا گذاشتن در جای پای محمد موسوی است.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران گفت: همانگونه که والیبال ما به پایان رسید و به زمینه مربیگری روی آوردیم، بازیکنان فعلی نیز این مسیر را طی خواهند کرد و باید با میدان به این جوان‌ها آینده را برای والیبال ایران بسازیم. ما سالیان سال در پست پاسوری و جایگزین معروف با مشکل رو به رو بودیم، اما الآن جواد کریمی را داریم که در این دو مسابقه به خوبی از مچ خود استفاده کرد، پاس‌های پشت سر خیلی خوبی را به پشت خط زن‌ها فرستاد و سعی داشت مهاجمان خود را در موقعیت تک دفاع یا بدون دفاع قرار دهد تا بیشترین کارایی را داشته باشند. شاید او یکی دو پاس اشتباه هم به دلیل تجربه کم داد، اما در مجموع توانمندی‌های خود را اثبات کرد و اکنون باید از او بیشتر استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال، با توجه به عملکرد خوب بازیکنان جوان و اهمیت کم رقابت‌های جام‌جهانی به دلیل بی تاثیر بودن در انتخابی المپیک، بهتر نیست از این نفرات در ادامه کار هم استفاده کنیم؟ اظهار کرد: قطعا باید کادرفنی و کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی این کار را انجام دهد، اگر به بازی کردن با این جوانان ادامه ندهیم اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ایم. برای ما المپیک مهم است و چه بسا این جوانان با میدان دیدن در این رقابت‌ها، در میادین بزرگ‌تری چون المپیک بتوانند به تیم ملی ایران کمک کنند. مربی باید به همه بازیکنانش اعتماد کند. تعویض‌ها می‌توانند سرعت امتیاز گیری حریف را کاهش دهند و تغییراتی را در روند تیم خودی ایجاد کنند که مثبت باشد. باید از همه پتانسیل خود استفاده کنیم. شاید در یک بازی روز یک بازیکن نباشد که در این صورت نیاز است تعویض شود، اما این موضوع تنها برای کم تجربه‌ها نیست و بازیکنان بزرگ ما هم با این مشکل مواجه می‌شوند. بهتر است در همه رقابت‌ها از همه پتانسیل خود استفاد کنیم.

کارشناس والیبال ایران در مورد تغییر دوباره در راس فدراسیون والیبال و جایگزین شدن علی فتاحی به عنوان سرپرست به جای افشین داوری، توضیح داد: ابتدا به فتاحی تبریک می‌گویم، اما باید دید اختیارات او چقدر است. او باید در این یک ماه تا یک ماه و نیم زمان باقی مانده تا مجمع دخالت‌های مثبتی را بدون تعارف در مسائل مختلف داشته باشد. او باید در جاهایی که تصمیمات اشتباه گرفته شده ورود و آن‌ها را اصلاح کند. با همه این صحبت‌ها اداره فدراسیون توسط سرپرست ضربه بزرگی به والیبال ایران زد، امسال سالی بود که می‌توانستیم بهترین نتایج را بگیریم و این وضعیت نامشخص شرایط را برای والیبال ما سخت کرد.

او تاکید کرد: تا سال آینده معلوم نیست چه اتفاقی برای تیم ملی ایران بیافتد، هیچکس از مصدومیت‌ها و اتفاقات احتمالی خبر ندارد. امسال بهترین سالی بود که ما می‌توانستیم نتایج تاریخی کسب کنیم، اما این بی‌برنامگی و بی‌تدبیری وزارت ورزش و انتخاب سرپرست‌ها یکی پس از دیگری مشکلات را دو چندان کرد، کسی هم نمی‌داند پشت این برنامه‌ها چه چیزی است! تنها امیدواریم حداقل انتخابات سالمی را شاهد باشیم تا بهترین فرد طبق نظر اهالی والیبال برای هدایت فدراسیون انتخاب شود.

ترکاشوند با انتقاد از شرایط فعلی فدراسیون والیبال توضیح داد: فدراسیون در حال حاضر هیچ قاطعیتی در آرای خود ندارد. از ۴۵ روز پیش باید تمرینات تیم ما (پیکان) برای حضور در لیگ‌برتر آغاز می‌شد، اما به دلیل عدم اعلام رای کمیته استیناف در مورد پرونده جواد کریمی تمرینات ما آغاز نشده است. متاسفانه رای کمیته انضباطی فدراسیون درباره کریمی کاملا اشتباه بود و در حال حاضر هم کمیته استیناف جواب درخواست ما را نداده است. طبق تصمیم هیات مدیره باشگاه پیکان، اگر فدراسیون باز هم در مورد جواد کریمی رای اشتباه و ناعادلانه بدهد، تیم پیکان در فصل آینده لیگ‌برتر حضور نخواهد داشت. پیکان باشگاه ریشه‌دار و پر افتخارترین تیم لیگ ایران در آسیا است که در همه سال‌ها اکثر ملی‌پوشان ایران ات فیلتر این باشگاه عبور کرده‌اند، متاسفانه با این بی برنامگی‌ها این باشکاه هم در حال سوختن و نابودی است.

سرمربی تیم والیبال پیکان تهران در پاسخ به این سوال که‌ آیا تمرینات این تیم آغاز نشده است؟ اظهار کرد: باید ۲۷ - ۲۸ روز پیش تمرینات خود را آغاز می‌کردیم، اما متاسفانه به دلیل منتظر بودن ما برای رای کمیته استیناف فعلا تمرینات ما آغاز نشده است. طبق تصمیم هیات مدیره هم اگر رای اعلام شده ناعادلانه باشد، در لیک حضور نخواهیم داشت.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید