معاون اول رئیس‌ جمهور با اشاره به آسیب پذیری اقشار ضعیف در تصمیم گیری های کلان کشور، اظهار داشت که ثروتمندان می بایست برای مستضعفان هزینه کنند تا آرامش در کشور برقرار باشد

به گزارش سلام نو، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری عصر شنبه در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی کشور و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران که در ساختمان شهید بهشتی ریاست جمهوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه نباید همواره شرایط کشور را در حالت اضطرار نگه داریم، اظهار کرد: حتی جلسات سران سه قوه تشکیل شد برای این بود که در دوره اضطرار اگر لازم بود قانون‌گذاری نیز انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر به حالت عادی بازگردیم، افزود: بخش خصوصی می‌خواهد مطمئن باشد که شرایط باثباتی در اقتصاد کشور حاکم است و سیستم قانون‌گذاری سیستمی منظم است و برخی قوانین که مرتبط با این بخش هستند در یک اتاق دربسته تصویب نمی‌شوند.

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد مختلف یک تصمیم‌گیری اقتصادی اظهار کرد: گاهی اوقات پیشنهاداتی از سوی بخش خصوصی یا افراد دیگری درباره حذف ارز 4200 تومانی یا حذف یارانه‌های پنهان مطرح می‌شود که این پیشنهادات ممکن است به جهت اقتصادی پیشنهاد صحیحی باشد اما وقتی قرار است تصمیمی اتخاذ شود، باید مسئولان امنیتی و همچنین مسئولان اقتصادی بخش‌های دیگر نیز درباره آن اظهارنظرکنند و بگویند که نتیجه این تصمیمات در زندگی اقشار ضعیف جامعه چیست؟

جهانگیری ادامه داد: گاهی اوقات یک تصمیم اقتصادی صرفاً از منظر اقتصادی و در شرایطی که به عنوان جنگ اقتصادی مطرح می‌شود، اتخاذ می‌شود. در این شرایط اگر جوانب دیگر این تصمیم مورد توجه تصمیم‌گیران آن قرار نگیرد حتما شرایطی ایجاد می‌شود که بخش خصوصی به عنوان اولین افراد از آن متضرر می‌شوند.

معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: گاهی اوقات من می‌گویم که پولدارها باید برای آرامش کشور برای مستضعفان هزینه کنند./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید