۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 30657459

دونالد ترامپ در ماه ژوئن به همتای چینی خود تعهد داده تا پایان مذاکرات آمریکا و چین، دخالتی در وضعیت هنگ‌کنگ نداشته باشد.

به گزارش سلام نو، دونالد ترامپ متعهد شده که آمریکا در دوران مذاکرات تجاری با چین در برابر اعتراضات هنگ‌کنگ ساکت بماند.

شبکه "سی ان ان" گزارش کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با شی جینپینگ، همتای چینی خود در ماه ژوئن متعهد شده است که آمریکا در دوران مذاکرات تجاری با چین در برابر اعتراضات هنگ‌کنگ ساکت بماند و از آن حمایت نکند.

به دنبال این اقدام، به کرت تونگ، مشاور کل آمریکا در امور هنگ‌کنگ گفته شد، حضور در یک پژوهشکده آمریکایی و سخنرانی درباره اعتراضات هنگ‌کنگ را لغو کند.

به گزارش روزنامه گاردین، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره احتمال ممانعت از این سخنرانی به دلیل مذاکرات تجاری با چین، این مساله را رد کرد و آن را "بر مبنای گزارش‌های ناشناس" دانست.

وی افزود: من چنین چیزی را واقعی نمی‌دانم.

تونگ، مشاور کل آمریکا در امور هنگ‌کنگ پس از کناره‌گیری از سمت خود در ماه ژوئیه در سخنرانی‌ای که در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی داشت، گفت، دولت آمریکا باید "در زمینه دیدگاهش درباره شرایط موجود در هنگ‌کنگ، صادقانه و رک و راست صحبت کند".

دونالد ترامپ در ماه اوت در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره موضع آمریکا در برابر اعتراضات هنگ‌کنگ اظهار کرد: چیزی که میان هنگ‌کنگ و چین است، به چین مربوط است زیرا هنگ‌کنگ بخشی از این کشور است. خودشان باید این موضوع را رفع و رجوع کنند. آن‌ها به توصیه (ما) نیاز ندارند.

مذاکرات تجاری آمریکا و چین قرار است طی روزهای آینده در واشنگتن از سر گرفته شود.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید