۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 30651983

فرش های دستباف واقعاً آثار هنری هستند. هر قالیچه یک شاهکار بی نظیر و خاص خود است. این فرشهای پشمی یا ابریشمی قطعات زیبایی هستند که می توانید به خانه خود بیافزایید یا می توانید به عنوان وراثت خانوادگی به نسل های بعد منتقل کنید.

برخی افراد تأکید می کنند که فرش های دستباف به دلیل بچه دار بودن یا داشتن حیوانات خانگی برای آنها مناسب نیستند و یا برخی دیگر فقط قیمت آن را زیر سوال می برند ، اما وقتی به این فرش های دستباف نگاه می کنید ، کار و تلاش خود را در ساختن هر یک از این قطعات در نظر بگیرید. بافندگان ماهر ممکن است تا یک سال را صرف گره زدن به هر گره کرده باشند. فرشهای دستباف بزرگ معمولاً برای دستیابی به این طرح های پیچیده در هر فرش ، به تیمی نیاز دارند که هر گره را برای سالها به هم گره بزند. فرش دستباف می تواند زیبایی و لطف و زیبایی را به هر سطح پوستی بیفزاید.

فرش دستباف با چسب ساخته نشده و باعث دوام بیشتر آنها می شود و برخلاف فرشهای ساخته شده از ماشین ، فرشهای دست ساز پوسیدگی ندارند. هر رشته از پشم یا ابریشم در یک فرش دستباف دور یک گره مجاور حلقه می شود و با گره مخصوص خود ایمن می شود. پس از گذشت دهه ها ، این قطعات هنوز هم می توانند به اندازه روزی که شما آنها را به خانه آورده اید ، به نظر برسند.

فقط فرشهای دستباف را می توان به طور کامل تمیز کرد زیرا هیچ ماده مصنوعی ندارد و همه آنها با الیاف طبیعی مانند پشم یا ابریشم و در بعضی فرشها از پشم و ابریشم ساخته شده اند. امروزه فرش های دستباف نادر و گران تر می شوند زیرا هر ساله تعداد بافندگان ماهر در حال کاهش است. فرش دستبافت شرقی یا پارچه ای خوش ساخت ایرانی می تواند در هر جایی از 100 تا 600 گره در اینچ مربع قرار داشته باشد ، این سطح از هنر و صنایع دستی جزئیات پیچیده یک شکل هنری در حال مرگ است و آنها در طی نسل ها ارزش خود را افزایش می دهند.

فرش های دستباف فاقد مواد شیمیایی هستند و از الیاف مصنوعی ساخته نشده اند ، کاملاً ارگانیک هستند و به سلامتی خانواده شما آسیب نمی رسانند. فرش های ساخته شده از ماشین آلات حاوی سمومی هستند که می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند یا برای افرادی که دارای پوست حساس هستند می توانند واکنش پوستی ایجاد کنند.

ایران رکورد دار صادرات فرش در جهان می باشد و 40 درصد فرش های ایرانی که صادر می شوند متعلق به آذربایجان شرقی دارد.

و امروزه بسیاری از کشورها متقاضی فرش ایرانی می باشند و حاضر هستند هزینه های هنگفتی بابت آن پرداخت کنند.

روش های نگهداری فرش دستبافت

اگر در خانه خود فرش دستبافت دارید در نگه داری آن کوشا باشید و هر ساله آن را نشویید زیرا شستن زیاد فرش دستبافت برای فرش سم است و به بافت آن آسیب می رساند.

تنها فرشهای معتبر است که امکان شستشو با آب و صابون را دارد، اگر فرشی که در آن از رنگهای شیمیایی استفاده شده است را می شویید امکان مخلوط شدن رنگها وجود دارد. لذا در مورد اینگونه فرشها با فروشنده خود مشورت کنید.

هر چند وقت یکبار فرش سر و ته شود که به یک اندازه پا خورده و در معرض سایش قرار گیرد . اگر مجبور هستید قسمتی از فرش را زیر درها قرار دهید ، درب را طوری تنظیم کنید که هنگام چرخش با فرش تماس نداشته باشد .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید