در سایت «فوتی رنکینگ» لیگ برتر فوتبال ایران با یک پله سقوط در رتبه ششم آسیا قرار گرفت و ذوب آهن اصفهان را برترین تیم ایران شد.

به گزارش سلام نو، بر اساس رده بندی سایت footyrankings که فوتبال باشگاهی کشورهای آسیایی را بر اساس امتیازات آن‌ها طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ رتبه بندی کرده است، لیگ برتر فوتبال کشورمان با کسب ۸۱.۷۲۴ امتیاز با یک پله سقوط نسبت به رده بندی پیشین، در رتبه ششم فوتبال آسیا جای دارد.

طبق اعلام این سایت، فوتبال چین با کسب ۱۰۰ امتیاز صدرنشین جدول برترین‌های آسیاست و پس از این کشور، قطر با ۹۶.۲۷۱ و ژاپن با ۹۱.۲۶۱ امتیاز در جای دوم و سوم قرار دارند.

کره جنوبی نیز با ۸۵.۹۷۹ امتیاز در رتبه چهارم ایستاده و عربستان سعودی هم با ۸۵.۳۶۱ امتیاز بالاتر از ایران در رتبه ششم قرار گرفته است.

در رده بندی برترین باشگاه‌های فوتبال آسیا، که معیار اصلی آن عملکرد تیم‌ها در لیگ قهرمانان آسیا طی ۴ سال گذشته است، ذوب آهن اصفهان تنها نماینده کشورمان در میان ۱۰ تیم نخست است.

شاگردان علیرضا منصوریان در تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که تنها تیم ایرانی راه یافته به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ بودند در رتبه دهم آسیا جای دارند.

دو تیم پرطرفدار پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال هم به ترتیب با ۸۵.۲۴ و ۷۲.۳۴ در رتبه ۱۱ و ۱۴ جای گرفته اند.

این در حالی است که استقلال در رده بندی پیشین در رتبه ۱۳ جای داشت.

بر اساس این رده بندی تراکتور سازی در رتبه ۲۹ و استقلال خوزستان ۴۹ سپاهان اصفهان نیز در رده ۷۰ و سایپا در رتبه ۷۷ آسیا قرار دارند.

تیم شانگ‌های چین در رتبه نخست جای دارد و الدحیل قطر، الهلال هم در رده‌های دوم و سوم ایستاده اند.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید