محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در دهه چهارم  انقلاب اسلامی با انتقال میان نسلی احزاب روبه رو هستیم. یعنی نسل اول و دوم خداحافظی می‌کند و نسل سوم و چهارم به میدان می آیند.<br/> <br/><br/><br/> <br/><br/>

به گزارش سلام نو، «محسن رضایی» صبح پنجشنبه در همایش فصلی خانه احزاب که در محل وزارت کشور و با محوریت موضوع نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: احزاب شاید تنها نهادی هستند که هم در قدرت، حاکمیت و حکومت حضور دارند و هم در جامعه؛ بنابراین هم در اعتلای جامعه و هم در کارآمدی و اداره کشور نقش دارند.

وی افزود: این که ما احزاب را فقط برای انتخابات بخواهیم و بعد هم افرادی را به مجلس بفرستیم که آنها هم با احزاب تا انتخابات بعدی خداحافظی می کنند؛ نشان می دهد که یک بازنگری اساسی درباره نقش احزاب در ارتباط با حکومت و اداره کشور باید پیش بیاید.

وی افزود: از طرف دیگر نقش احزاب و در اعتلای جامعه بسیار مهم است مانند تقویت دولت‌مردان و سیاستمداران آینده. به ویژه آنکه اکنون که چهاردهه از انقلاب می‌گذرد ما با دوره انتقال بین نسلی مواجه هستیم نه انتقال بین حزبی و جناحی؛ یعنی نسل اول و دوم خداحافظی می‌کند و نسل سوم و چهارم به میدان می آید.

رضایی ادامه داد: باید بدانیم که تا چه اندازه نسل سوم و چهارم را برای مسئولیت هایی که سنگین تر از گذشته هم هستند؛ آماده کرده ایم.  امروز ایران نسبت به ۱۰ سال پیش مسئولیت های بیشتری دارد. در جامعه علاوه بر گسترش جمعیت ما با مسائل پیچیده و مهمی مواجه هستیم و دولت‌مردان آینده با مسائل سنگین تر از گذشته مواجه هستند چقدر احزاب برای آمادگی نسل‌های آینده به منظور پذیرش مسئولیت تلاش کرده اند.

به گزارش ایرنا همایش سراسری خانه احزاب با عنوان «احزاب و انتخابات مجلس» امروز پنجشنبه یازدهم مهرماه در دو بخش انتخابات و پیوند احزاب با حضور نمایندگان قوا و شورای نگهبان در تالار همایش‌های وزارت کشور در حال برگزاری است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید