اخیرا شایعاتی درباره گسترش مبارزه با فساد در قوه قضایی به گوش می‌رسید و از بازداشت برخی قضات و مدیران این قوه خبر می‌رسید در نهایت امروز سخنگوی قوه قضاییه نیز این مسئله را تایید کرد و گفت که بیژن قاسم‌زاده بازپرس مشهور و شناخته شده دستگیر شده است.

سلام نو – سرویس سیاسی: اخیرا شایعاتی درباره گسترش مبارزه با فساد در قوه قضایی به گوش می‌رسید و از بازداشت برخی قضات و مدیران این قوه خبر می‌رسید، اخباری که البته بیشتر دهان به دهان و در بین وکلا و قضات می‌چرخید و رسانه‌ها حرفی از آن نمی‌زدند. امروز اما خبر بازداشت بازپرسی مشهور به گوش رسید و تایید شد.

ساعاتی پیش علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در  توییتر خود خبر بازداشت بیژن قاسم‌زاده بازپرس مشهور دادسرای فرهنگ و رسانه را داد و در توییتر خود نوشت:

گویا دست انتقام الهی گریبان بیژن قاسم‌زاده بازپرس پر حرف و‌حدیث دادسرای فرهنگ و رسانه را هم گرفته و اکنون در زندان است از خوش خدمتیهای او علاوه بر صدور قرارهای سنگین برای بسیاری فعالین یکی هم فیلتر تلگرام بوده نامبرده بیشتر مجری دستورات دادستان وقت بود تا مقام قضائی مستقل.

ساعاتی بعد تسنیم گزارش  داد که بازداشت او در راستای برخورد با فساد در درون قوه‌قضائیه انجام شده است. تسنیم در این رابطه نوشت: «ب.ق» روز جمعه هفته گذشته با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شده است. بر اساس این گزارش، بازداشت این بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت در راستای برخورد با فساد در درون قوه قضائیه صورت گرفته است.

مجتهدزاده در توییتی دیگر با اشاره به تجربه مواجهه با بیژن قاسم‌زاده نوشت: یک بار در جریان پیگیری پرونده ادمین‌های تلگرامی حامی دولت آقای بیژن قاسم‌زاده بدون هیچ تعارفی به خود بنده عرض کرد بعد از انتخابات می‌دم محمود علوی وزیر اطلاعات دولت فعلی رو با گونی بیارن حالا نمیدونم خودش رو هم با گونی به بند بردن یا وسیله دیگه؟

بیژن قاسم زاده کیست؟

بیژن قاسم‌زاده، دادسرای فرهنگ و رسانه است که نامش در این سال‌ها با برخی از جنجالی‌ترین پرونده‌های این سال‌ها از جمله پرونده بقایی، مشایی و تلگرام گره خورده است.

امیر تتلو در یک نوبت در یک کلیپ صوتی توهین‌های زشت و زننده‌‌ای را به قاسم‌زاده کرده بود که باعث زندانی شدن او شد اما در نهایت قاسم‌زاده رضایت داد و تتلو آزاد شد.

او بازپرس پرونده سوشا مکانی هم بود و نسبت به ریش سفیدی در پرونده مکانی واکنش منفی نشان داد بود و گفته بود: به عنوان یک ورزشکار و ورزش‌دوست به بزرگان ورزش می‌گویم دستگاه قضایی جای پادرمیانی و ریش‌سفیدی نیست. علی پروین و علی دایی بزرگ هستند، کریم باقری هم عزیز است اما سیر قانونی پرونده باید طی شود. دستگاه قضایی باید فارغ از این مسائل به بررسی پرونده بپردازد. جرمی اتفاق افتاده و جنبه عمومی دارد. قوه قضاییه تحت تأثیر شهرت و مال قرار نمی‌گیرد. آدم مشهور و آدم‌ کارتن‌خواب نزد قانون یکی هستند.»

واکنش‌ها به بازداشت بیژن قاسم‌زاده

بازداشت بیژن قاسم‌زاده واکنش‌های زیادی در پی داشت. از جمله احسان بداغی، روزنامه‌نگار در واکنش به این اتفاق در توییتی نوشت:

مگر می شود یک  قاضی فاسد در محکمه باشد اما  حکم فاسد ندهد؟ همان زمان پرسیدیم، جواب نگرفتیم. حالا وقتش هست که باز بپرسیم؛ پشت پرده حکم  بیژن قاسم‌زاده برای فیلترینگ تلگرام چه بود؟ این حکم و وام های میلیاردی به پروژه شکست خورده پیام رسان های داخلی منافع چه کسانی را تامین می کرد؟

بهروز عزیزی اما در توییتی به شباهات سرنوشت مرتضوی و قاسم‌زاده اشاره کرد و نوشت:

عجب سرنوشت عجیبی داشتند مرتضوی و قاسم زاده. اولی خواست ریشه مطبوعات را بکند و دومی به دنبال نابودی تلگرام بود و هدف هر دو  مسدود کردن مسیر جریان آزاد اطلاع رسانی! از عجایب اینکه منزل پایانی هر دو هم مثل هم بود،زندان. بنا بر اعلام تسنیم بازداشت او در راستای تصفیه قضات فاسد است.

سینا رحیم‌پور، روزنامه‌نگار نیز با اشاره به یکی اظهارات قاسم‌زاده درباره تاثیر نگرفتن از رجزخوانی‌ها نوشت:

۷ امرداد ۹۶:

قاسم زاده تصریح کرد: این بازپرسی به مردم شریف ایران اطمینان می‌دهد هرگز تحت تاثیر رجزخوانی‌های متهمان قرار نگرفته و مصمم‌تر به رسیدگی پرونده‌های فساد ادامه خواهد داد.

۹ مهر ۹۸:

بیژن قاسم زاده در راستای برخورد با فساد در درون قوه قضاییه بازداشت شد.

حال باید صبر کرد و دید سرنوشت یکی از مشهورترین چهره‌های قضایی چند سال اخیر ایران چه می‌شود؟ آیا او مانند مرتضوی با یکی دو سال زندان نصفه و نیمه آزاد می‌شود یا سرنوشت تلخ‌تری در پیش روی او است؟

کد خبرنگار: ۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
    1
    چهره منفوری داره تاسف به این مملکت که جولانگاه این افراد فاسد شده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید