کریم یاوری نماینده تام الاختیار وزیر و مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون در جمع کارگران نیشکر هفت تپه حضور یافت تا ازنزدیک با آنها گفت و گو کرده و آخرین مشکلات آنها را بررسی کند.

به گزارش سلام نو، کریم یاوری در دیدار با کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شوش با حضور ارسلان غمگین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و هیاتی از کارشناسان حوزه روابط کار و بازرسان کار، اظهار کرد: کارگران همیشه یار و یاور مردم و کشور بوده اند و در صحنه های مختلف انقلاب نقش آفرینی کرده اند.

وی افزود: کارگران همیشه در صحنه حضور دارند و نقش محوری جامعه همواره بر دوش کارگران گرانقدر بوده و همه به وجود آنها مباهات می‌کنند.

یاوری بیان کرد: ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به نوعی خادم شما هستیم و افتخار می کنیم که مشکلات کارگران را حل و فصل می کنیم.و

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما ادای دین به خدمات شما است، گفت: ما و مدیر روابط کار اداره کار تعاون و رئیس اداره کار شهر شوش مکلف هستیم تا کارگران را با حقوق خود آشنا کنیم.

نماینده تام الاختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما موظفیم به دغدغه‌های شما گوش دهیم و رسیدگی کنیم، خاطرنشان کرد: مدعی هستیم که خدمتگزار و کارگر شما هستیم.

وی با اشاره به بازگشت ۲۰ نفر از کارگران اخراج شده به سر کار، تاکید کرد: هر گونه انتقاد، اعتراض و خواسته ای دارید با مراجعه به مراجع ذی صلاح  قانونی، مسئله را مطرح، پیگیری و حل و فصل کنید.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عنوان کرد: آنچه از کارگران کشور و بطور ویژه از کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه انتظار داریم، این است که، اگر موضوعی در شرکت موجب تکدر خاطر کارگری شود با مراجعه به واحد تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر در محیط کارگاه مطرح و پیگیری شود.

یاوری حیات شرکت نیشکر هفت تپه را در گرو تولید دانست و  ادامه داد: اکنون فصل کاشت شماست هر چه بکارید درو می کنید، باید به کاشت دقت ویژه داشته باشید تا معاش خانواده هایتان تامین شود متولیان و مسئولین شرکت نیز باید متوجه اقدامات شما باشند، اگر اکنون که فصل کشت است توجه نکنید، برداشت محصول نیز کاهش خواهد یافت.

وی یکی از خواسته های کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراضات زمستان سال گذشته را مطالبات و معوقات حقوقی خواند و بیان کرد: اگر چه پرداخت ها به روز نشده، اما شرایط بهتری پیدا کرده است، با این احوال باید تلاش کنیم حقوق کارگران به موقع پرداخت شود.

نماینده تام الاختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبقه بندی مشاغل را یکی دیگر از خواسته های کارگران در اعتراضات سال گذشته خواند و تصریح کرد: طبقه بندی مشاغل انجام شده و از برخی کارگران شنیده ام که تفاوت های حقوقی هم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اکثر شما اذعان دارید که انجام طرح طبقه بندی مشاغل در افزایش حقوق تاثیر داشته است هر چند رضایتمندی کامل شما حاصل نشده، اما با استناد به منابع مالی شرکت در کل ماهانه نزدیک به ۳ میلیارد تومان به حقوق کارگران اضافه شده است.

یاوری یکی دیگر از خواسته های کارگران را تشکیل شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: قانون شوراهای اسلامی کار برای بررسی مشکل راهکار تعیین کرده که مسئله در هیات موضوع ماده ۲۲ قانون کار مطرح شده و تصمیم گیری شده و هیات ماده ۲۲ قانون کار هر تصمیمی گرفت، لازم الاجرا است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: برخی کارگران از عدم وجود کمیته انضباط کار در محیط کار گفتند، این کمیته که متشکل از کارگر و کارفرما است باید در محیط کار شکل بگیرد. همچنین کمیته دائمی طبقه بندی مشاغل نیز باید در محیط کارخانه با عضویت کارگران وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیت شغلی حاصل تلاش و جدیت کارگران است، گفت: امنیت شغلی باید برای کارگر فراهم شود، البته این‌ امنیت را خود کارگران باید به وجود بیاورند.

یاوری در پایان عنوان کرد: البته در مجموعه ای که ۴ هزار کارگر در حال کار هستند ممکن است اشکالاتی هم وجود داشته باشد که باید از مجاری قانونی مطرح، پیگیری و حل شود به همین منظور امروز در دیدار با فرماندار شهرستان و مسئولین تقاضا کردیم اجازه دهند در محیط های کار قانون کار حاکم باشد.

لازم به ذکر است، در این دیدار تعدادی از کارگران به نمایندگی از طرف همکاران خود طی سخنانی به جو امنیتی بوجود آمده و برخوردهای امنیتی قضایی با خواسته های خود را مورد انتقاد قرار داده و گفتند: ما بارها گفته ایم که مشکل اساسی ما نحوه واگذاری این شرکت به افراد غیر صالح است که باعث از بین رفتن سرمایه های ملی و در نتیجه امنیت شغلی و رفاه ما شده است.

کارگران خواهان برگشت به کار تمام افراد اخراج شده به کار خود و بررسی مجدد نحوه واگذاری نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی شدند.

در ادامه، قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان، طی سخنانی ضمن انتقاد از سازمان خصوصی سازی، گفت: این سازمان بدون درایت اقدام به واگذاری این شرکت و شرکت های مشابه به افرادی کرده که متاسفانه بجای توسعه و ایجاد اشتغال، باعث بیکاری، تجمعات کارگری و دردسرهای زیادی شده است.

وی برای برون رفت شرکت نیشکر هفت تپه، پیشنهاداتی ارائه داد.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید