تخت روانچی که در بیان رسانه های اصولگرا عضو باند نیویورکی‌ها به حساب می آید فعلا از بیمارستان مرخص شده است. موضع گیری های مطرح شده درباره بیماری این دیپلمات برجسته ایرانی در نوع خود قابل توجه بود. پرویز اسماعیلی، معاون اطلاع رسانی ریاست جمهوری می گوید مجید تخت روانچی به خاطر یک کسالت ساده به بیمارستان رفته است.

سلام نو – سرویس سیاسی: اگر عراقچی دست راست ظریف باشد بدون شک از مجید تخت روانچی به عنوان دست چپ وزیر خارجه می توان نام برد. او که در دولت دوازدهم سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد شد حالا درگیر حواشی زیادی از جمله بیماری اش شده است.

به گزارش سلام نو، در حاشیه حضور ظریف در سازمان ملل وزیر امور خارجه کشورمان که قصد داشت به دیدار تخت روانچی برود در اتفاقی عجیب به خاطر جلوگیری آمریکایی ها نتوانست با این دیپلمات کشورمان دیدار کند. مساله ای که واکنش های تند کاربران ایرانی را نسبت به مقامات آمریکایی در پی داشت.

ظریف البته به لطف تکنولوژی توانست با تخت روانچی دیدار مجازی داشته باشد. ظریف این مساله را در توییتر خودش اعلام کرد. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این زمینه تایید کرد که در ازای اجازه به محمدجواد ظریف، برای فراتر رفتن از محدودیت ترددش، خواهان آزادی یک شهروند آمریکایی زندانی در ایران شده است.

مجید تخت روانچی در بیمارستانی بستری شده که خارج از محدوده معین شده برای تردد دیپلمات‌های ایرانی در نیویورک قرار دارد. به همین دلیل وزیر امور خارجه برای عیادت از تخت روانچی نیازمند کسب اجازه بوده است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است تخت روانچی  از بهترین خدمات درمانی در سطح جهان  برخوردار است.

تخت روانچی که در بیان رسانه های اصولگرا عضو باند نیویورکی‌ها به حساب می آید فعلا از بیمارستان مرخص شده است. موضع گیری های مطرح شده درباره بیماری این دیپلمات برجسته ایرانی در نوع خود قابل توجه بود.

پرویز اسماعیلی، معاون اطلاع رسانی ریاست جمهوری در توییتی نوشت: علت غیبت مجید تخت روانچی صرفا کسالت ایشان و تجویز پزشک برای استراحت کامل طی چند روز اخیر ایشان به طور دائم با هیات کشورمان در تماس هستند. با این حال به نظر می رسد علت اصلی این غیبت ها ابتلای تخت روانچی به بیماری سرطان بوده است.

سید علیرضا میریوسفی، رایزن مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در توضیحاتی در این باره اظهار کرده است: بیماری دکتر روانچی پس از شروع ماموریت و در مراحل اولیه، شناسایی شد و ارزیابی پزشکان معالج این است که در مدت کوتاهی درمان وی تکمیل شده و به زودی به سرکار برخواهند گشت. در آمریکا با توجه به وضعیت هزینه های درمانی این کشور، اکثر افراد شاغل و از جمله کارکنان نمایندگی ایران تحت پوشش بیمه درمانی هستند و به طور طبیعی هزینه های درمان ایشان توسط بیمه پرداخت می شود.

بیوگرافی تخت روانچی

این دیپلمات ایرانی ۲۳ مهر ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه کانزاس، کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی از دانشگاه فوردهام و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه برن است.

سیروس ناصری، برادر همسر مجید تخت روانچی است. این دیپلمات برجسته که سابقه دریافت نشان لیاقت و مدیریت را در کارنامه خود دارد به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی مسلط است.

این دیپلمات 61 ساله که جایگزین غلامعلی خوشرو شده سال ۱۳۹۲ از وزارت امورخارجه بازنشسته شده بود با این حال با تایید هیات دولت، اعاده به خدمت شد و مشمول قانون بازنشستگی نشد و سال گذشته برای یک ماموریت دیپلماتیک مهم عازم نیویورک شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید