اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از مواضع رئیس ‌جمهور در سازمان ملل تقدیر کرد و آن را عزتمندانه دانست.

به گزارش سلام نو، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با تقدیر از مواضع رئیس‌جمهور در سازمان ملل اظهار کرد: دشمنان اسلام بار دیگر مشاهده کردند که در ایران یک وحدت نظر در برابر نقشه‌های بیگانگان وجود دارد و مواضع رئیس‌جمهور نشان داد ایران یکصدا علیه آمریکاست. مواضع عزتمندانه رئیس‌جمهور همان توصیه‌ها و دقت های مقام معظم رهبری در نگاه به سیاست خارجی بود و بیانگر بدعهدی آمریکایی ها و سیاست های غلط چند کشور اروپاست.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها و ترامپ خیلی کوشیدند دیداری ولو به طور اتفاقی با رییس جمهور ایران داشته باشند و ایران را برای مذاکره مجدد راضی کنند ولی موفق نشدند. تا وقتی که آمریکایی‌ها توطئه کرده و بر حجم تحریم ها می‌افزایند، از رژیم صهیونیستی بی قید و شرط حمایت می کنند و به جنایات بی‌حد و حصر خود در یمن، افغانستان، سوریه و غزه  ادامه می دهند، دیدار و مذاکره معنایی ندارد. مذاکره‌های بین المللی قواعدی دارند و مذاکره براساس فشار تحریم یعنی زیر بار زور رفتن و ملت ما زیر بار چنینی ذلتی نمی‌رود.

بادامچیان همچنین با اشاره به گستاخی سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه مبنی بر متهم کردن ایران در حمله به آرامکو گفت: دروغ پردازی سه کشور اروپایی درمورد حوادث منطقه راهی برای گریز آنها از رسوایی شکست است. تهدید آنها مبنی بر خروج از برجام هم مضحک است چون آنها به تعهداتشان در برجام عمل نکرده‌اند تا خروج آنها از برجام مطرح باشد. آنها ۱۱ تعهد برجامی دارند و هیچگاه به آن عمل نکرده اند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، حرف های اروپایی ها همه پوچ است و دشمنی اروپایی ها تفاوتی با دشمنی آمریکا ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان ترامپ در سازمان ملل، نطق وی را تبلور خودشیفتگی و نادیده گرفتن مسایل جهان دانست و اظهار داشت: ترامپ درحالی از قدرت و ثروت آمریکا در نطق خود یاد می‌کند که به قول سندرز چهل میلیون فقیر در آمریکا هستند و ۳۴ میلیون نفر از مردم آمریکا فاقد بیمه سلامت می باشند و او نتوانسته است در جنگ تعرفه ها کاری از پیش ببرد. ترامپ گفته است «ما دنبال دشمن نیستیم، دنبال شریک می باشیم» طبیعی است هیچ‌کس حاضر نیست شریک جنایات آمریکا در منطقه و جهان باشد چون هزینه این شراکت را باید بدهد. ترامپ دروغ های خود را علیه ملت ایران تکرار کرد و نقد این دروغ ها نیازی به روشنگری ندارد. او در جامعه جهانی و حتی در بین سران آمریکا تنها مانده است و جامعه جهانی حاضر نیست او را در تکرار این دروغ ها علیه ملت ایران همراهی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان پرداخت و گفت: تأکید مقام معظم رهبری روی گفتمان انقلاب و انقلابی‌گری مسئولان بویژه جوانان، رمز توفیقات جمهوری اسلامی در برابر هجوم بی امان دشمنان اسلام و ایران است. نیروهای مومن و انقلابی باید مورد حمایت قرار گیرند و برخی آنها را با برچسب تندروی به حاشیه نرانند. همین نیروها هستند که ایام جنگ نرم در برابر فتنه سینه سپر می کنند و دشمن را ناکام می گذارند.  همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، اتحاد نیروهای انقلاب بسیار مهم است و اختلاف سلایق نباید به مخالفت و معارضه منجر شود. اینکه در چهل سالگی انقلاب، همه نیروهای انقلاب و مردم و مسئولان یکصدا علیه دشمنان اسلام هستند و پشت سر رهبری مثل کوه در برابر تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده اند، یک دستاورد بزرگ است و آن را باید قدر دانست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به برگزاری نشست افق نو در بیروت اظهار کرد: دستاوردهای این کنفرانس در روشنگری علیه جنایات آمریکا در منطقه و جهان فوق العاده است. باید از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان آن به دلیل طرح مسایل مبنایی علیه مظالم آمریکا و اروپا تشکر کرد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید