یک فعال سیاسی اصولگرا ضمن انتقاد از برخوردهای تخریبی در بین نیروهای سیاسی کشور گفت: باید قدرشناس علی لاریجانی باشیم که مجلس را طوری اداره کرده تا فضای حاکم بر آن توام با احترام باشد

به گزارش سلام نو، عباس سلیمی نمین در بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین درباره برخی رفتارهای تند و تخریبی نمایندگان در مجلس و حمله به علی لاریجانی گفت: بین جریانات سیاسی به‌جای اینکه منطق حاکم باشد، برخوردهای تخریبی وجود دارد. این ناشی از کم تحملی برخی از سیاستمداران است که دارای ظرف وجودی کوچکی هستند، لذا بلافاصله دست به دامان پرخاشگری می‌شوند.

انتقاد سلیمی‌نمین از حمله پایداری‌ها به لاریجانی: گستاخی هنر نیست

وی افزود: این به ضعف وجودی افراد بازمی‌گردد. افراد حتی در مورد جلسات هماهنگی سران قوا که البته براساس ضرورت کشور شکل گرفته است نیز می‌توانند انتقاد کنند. البته باید نقدها محترمانه و مستدل باشند. با بکارگیری این شیوه‌ها هیچ دستاوردی عاید جامعه نخواهد شد. متاسفانه ادبیات بسیار پرخاشگرانه‌ای که امروز در بین جریانات سیاسی دیده می‌شود و این دست از هتک حرمت‌ها به دستاویز برخی بدل شده است.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره تاثیر این نوع رفتارها روی نگاه مردم گفت: برخوردهای چکشی را افکارعمومی و جامعه از وکلای خود در مجلس می‌آموزند. اگر به محض اینکه اختلاف پیدا کردیم از همین تعابیر استفاده کنیم. بنابراین الگوی بسیار مخربی را به جامعه اشاعه می دهیم. در جامعه نیز افراد به‌جای برخوردهای سازنده، برخوردهای چکشی خواهند داشت.

سلیمی نمین هم‌چینن درباره تمسک جریان‌های سیاسی به رفتارهای تخریبی و جوسازی گفت: بسیاری از جریانات سیاسی چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و ...به دلیل اینکه مولد نیستند و تولیدی ندارند، یعنی خود را از طریق تولید تفکر و اندیشه به جامعه عرضه نمی‌کنند عمدتا تلاش می‌کنند تا از طریق تخریب یکدیگر موقعیت خود را ارتقا دهند.

وی افزود: مجلس باید این مهم را درک کند که این روش معیوب را اصلاح کند نه اینکه خود بدان دامن بزند. به نظر من ما در این مسائل باید قدرشناس علی لاریجانی باشیم که مجلس را طی سال‌ها به گونه‌ای اداره کرده است تا فضای حاکم بر آن توام با احترام باشد و امیدوارم تا آخر این مجلس نیز برخی افراد بردباری لازم را داشته باشند تا شان مجلس تا آخر این دوره حفظ شود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید