پروپیچ بازیکن کروات پیشین استقلال  که طلب مالی از این باشگاه دارد با شکایت به فیفا از عدم پرداخت مطالباتش توسط باشگاه استقلال خبر داد و خواستار رسیدگی شد.

به گزارش سلام نو در حالی که به نظر می‌رسید پرونده شکایت پروپیچ بازیکن کروات پیشین استقلال از این باشگاه مختومه شده باشد، اما ظاهرا این اتفاق نیفتاده است. وکیل پروپیچ در نامه‌ای که به فیفا ارسال کرده، گفته بانکی که باید پول این بازیکن را پرداخت می‌کرد، نمی‌تواند پول را به حساب موکلش انتقال دهد و باید باشگاه استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و به دسته پایین‌تر سقوط کند.

کپین وکیل پروپیچ در این نامه که یک نسخه از آن را در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده، اعلام کرده که در تاریخ 9 فوریه 2017، شورای حل اختلاف به باشگاه استقلال یک ماه فرصت داده بود تا مبلغ 109,512 هزار دلار آمریکا به اضافه 5 درصد سود و مبلغ 255 هزار دلار آمریکا به اضافه 5 درصد سود که مربوط به تاریخ 7 جولای 2016 بوده، به پروپیچ پرداخت کند. در تاریخ 16 آوریل 2018 دادگاه حکمیت ورزش (CAS)، درخواست فرجام خواهی باشگاه استقلال در خصوص تصمیم قبلی فیفا را رد کرد و در ادامه باشگاه استقلال همچنان مبلغ مورد نظر به پروپیچ پرداخت نکرد.

در نامه وکیل پروپیچ آمده است:

ضرب الاجل برای پرداخت این مبلغ 9 مارس 2017 بوده و باشگاه هنوز این مبلغ را پرداخت نکرده است. بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فیفا، در تاریخ 13 می 2019 که دومین تصمیم این کمیته بوده، باشگاه استقلال موظف به پرداخت 109,512 هزار دلار آمریکا و 5 درصد سود و مبلغ 255 دلار آمریکا به اضافه 5 درصد سود به پروپیچ شد. در کنار آن کمیته انضباطی فیفا باشگاه را به مبلغ 20 هزار فرانک سوئیس جریمه کرد که 60 روز فرصت داشت آن را پرداخت کند و اگر در این مدت این پول پرداخت نمی‌شد، دوباره پرونده به دبیرخانه کمیته انضباطی فیفا ارجاع داده می‌شود.

مهلت پرداخت تا تاریخ 13 جولای 2019 (75 روز پیش از تاریخ این نامه) است. باشگاه استقلال همچنان این پول را پرداخت نکرده و از جانب فیفا پولی دریافت نکرده‌ایم. بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فیفا در تاریخ 13 می 2019 که دومین تصمیم فیفا بود، اگر پرداختی از جانب باشگاه استقلال صورت نگیرد، محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی برای ثبت بازیکنان داخلی و بین‌المللی به باشگاه و فدراسیون فوتبال ایران اعلام خواهد شد. در واقع محرومیت از جذب بازیکن باید از 14 جولای به صورت اتوماتیک از سوی فدراسیون فوتبال ایران به اجرا در بیاید. ضرب‌الاجل تعیین شده در تاریخ 13 جولای 2019 به پایان رسیده و هنوز باشگاه و فیفا به موکلم پرداختی نداشته است. از طرفی، محرومیت از جذب بازیکنان برای استقلال به اجرا در نیامد و این باشگاه با بازیکنان جدید قرارداد بست و آنها را ثبت کرد. در نتیجه، باشگاه استقلال به تصمیم فیفا احترام نگذاشت که باور نکردنی است!

بر اساس تصمیم فیفا در تاریخ 28 آگوست 2019، فیفا نیاز دارد تا این فرآیند پرداخت را به صورت مستقیم تا پایان سپتامبر 2019 نهایی کند، اما این پرداخت هنوز صورت نگرفته چون بانک VP زوریخ تصمیم گرفته این رقم پرداخت نشود. ما از کمیته انضباطی فیفا به طور رسمی درخواست کردیم به تمامی طرفین یعنی باشگاه استقلال، فدراسیون جمهوری اسلامی ایران و بازیکن تصمیم کمیته انضباطی فیفا که در تاریخ 13 می 2019 گرفته شده، را اطلاع‌رسانی کند.

از کمیته انضباطی فیفا درخواست داریم باشگاه استقلال را به مبلغ 50 هزار فرانک سوئیس و سقوط به دسته پایین‌تر جریمه کند.  ما از کمیته انضباطی فیفا خواستیم تمامی بازیکنانی که استقلال از تاریخ 14 جولای 2019 تا به امروز جذب شده‌اند را، منتفی کند.

این نامه در تاریخ 27 سپتامبر یعنی روز گذشته توسط وکیل پروپیچ به فیفا ارسال شده که آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

اگر چه وکیل پروپیچ مدعی شده که باشگاه استقلال نه تنها باید از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود، بلکه به دسته پایین‌تر سقوط کند، اما باید به این مسئله توجه کرد که اگر باشگاهی نمی‌توانست در ضرب‌الاجل تعیین شده فیفا پول را پرداخت کند، تاکنون اقدامات اساسی از سوی فیفا اجرا می‌شد. ضمن اینکه باشگاه استقلال هم مدعی شده که فیفا رسما به آنها اعلام کرده که پول پروپیچ از حساب استقلال در فیفا به بازیکن پرداخت می‌شود.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید