در جریان برگزاری مسابقات جهانی دوومیدانی در دوحه برایمو دابو شگفتی‌سازی کرد.

به گزارش سلام نو، کمک برایمو دابو به جاناتان باسبی در جریان مسابقات جهانی دوومیدانی دوحه همه را تحت تاثیر قرار داد.

جاناتان باسبی اهل جزیره آروبا به عنوان مهمان در بازی‌های جهانی دوومیدانی دوحه دوید. او نمی‌خواست ۱۰۰ یا ۲۰۰ متر بدود بلکه تصمیم گرفته بود در رقابت‌های ۵۰۰۰ متر شرکت کند. این تصمیم ممکن بود برایش گران تمام شود. باسبی پس از طی ۳۰۰۰ متر ریتمش به نحو نگران کننده‌ای کند شد. در آخرین دور ممکن بود بیهوش روی زمین بیفتد اما برایما سانکار دابو، دونده اهل گینه بیسائو که او نیز مهمان بود متوجه این قضیه شد. دابو در کمک کردن به باسبی شک نکرد.

هر دو شرکت کننده دور آخر را با هم به پایان رساندند. دونده اهل گینه بیسائو باسبی را گرفته بود و باسبی نیز یکی دست‌هایش را روی کتف دابو گذاشته بود. تا پایان، دو دونده در چنین شرایطی پیست را طی کردند. ورزشگاه الخلفیه پر نبود اما سر و صدای زیادی به راه افتاد و تماشاگران در ۴۰۰ متر پایانی به شدت دو دونده را حمایت و تشویق کردند. زمان ثبت شده برای باسبی ۱۸:۱۰.۶۸ بود و دابو زمان ۱۸:۱۰.۸۷ را به ثبت رساند. این اتفاق به این خاطر افتاد که دابو اجازه داد دونده اهل گینه بیسائو زودتر به خط پایان برسد.

باسبی یک دونده آماتور است که در فدراسیون جهانی دوومیدانی آماری از او به ثبت نرسیده است. با این حال حرکت او در آغاز رقابت‌های جهانی زیبا بود.

رکورد باسبی در نظر گرفته نخواهد شد چون به خاطر این کمک، دیسکالیفه شد. در قوانین دوومیدانی هیچ دونده‌ای اجازه ندارد به دیگری کمک کند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید