امام جمعه اصفهان اظهار کرد که تندروی حتی از جانب چهره‌های انقلابی ما هم خوب نیست؛ تندروی هرکجایی که باشد بد است

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در واکنش به تندروی‌ها و توهین‌های اخیر برخی چهره‌های سیاسی گفت: تندروی در سال انتخابات به هیچ‌وجه پسندیده نیست. امیرالمومنین وقتی دیدند که برخی از یارانشان به معاویه توهین می‌کنند، فرمودند که «انی اکره لکم ان تکونوا سبابین»، من دوست ندارم که شما دشنام دهنده باشید. اگر بدی دارند، بدی‌ها آنان را بگویید.

وی ادامه داد: توهین و فحش و ناسزا پسندیده نیست. نهج‌البلاغه جلوی ما گشوده است و سخنان امیرالمومنین به ما می‌گوید که انتقاد باید سازنده و راهنما باشد و تنش‌زا و از سر لج‌بازی نباشد. انتخابات و غیرانتخابات هم ندارد و پرخاشگری‌ها جز اینکه آب به آسیاب دشمن بریزد ثمری ندارد و لجاجت را بیشتر می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: ما قرآن و اهل بیت را پیش‌روی خودمان داریم. تعبیر قرآن درباره سخن گفتن موسی و هارون با فرعون این است که «فقولا له قولا لینا» با زمان نرم با او صحبت کنید. اما حالا یک عده‌ای ژست می‌گیرند که هر کسی که تندروی کند، انقلابی است، اما این تندروی حتی از جانب چهره‌های انقلابی ما هم خوب نیست، تندروی هرکجایی که باشد بد است.

او با اشاره به انتقادها علیه دولت گفت: اگر به دولت هم انتقاد داریم باید انتقاد ما سازنده باشد. من بارها گفته‌ام اگر منبری یا خطیب جمعه هستیم، بهتر است که راهکار ارائه کنیم و انتقاد خود را با زبان نرم بیان کنیم. تذکر خوب است، اما پرخاشگری و برخوردهای تند جواب نمی‌دهد و کار را بدتر می‌کند. از طرفی هم این برخوردها دشمنان را شاد می‌کند./ خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید