سرمربی جوان و نامدار تاتنها از حذف آرژانتین و باخت در برابر لیورپول در فینال لیگ قهرمانان به عنوان دو خاطره بد فوتبالی خود نام می‌برد و می‌گوید: در جام جهانی 2002 حذف تلخی را با تیم آرژانتین تجربه کردم که بسیار تلخ بود.

به گزارش سلام نو، بعد از موفقیت در ساوتهمپتون، تاتنهام که آن زمان یک تیم تقریبا معمولی در سطح لیگ جزیره محسوب می شد، در سال 2014 پوچتینو را برای هدایت خود برگزید. او در فصل اول حضورش در تاتنهام کار را با رتبه خوب پنجم در لیگ برتر به اتمام رساند. شاید بتوان مهم ترین کار پوچ در سال 2014 را کشف ستارگانی همچون دله آلی و هری کین از تیم های پایه تاتنهام تلقی کرد.

پوچتیو در فصل 16-2015 تا هفته های پایانی رقابت تنگاتنگی با لستر برای قهرمانی داشت اما با افت در هفته های انتهایی حتی رتبه دوم خود را نیز از دست داد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

پوچتینو که قرارداد خود را با تاتنهام تا سال 2021 تمدید کرده بود به پیشرفت خود با این تیم لندنی ادامه داد و فصل 17-2016 را با رتبه دوم به اتمام رساند.

دوران طلایی سرمربیگری پوچتینو در تاتنهام به فصل گذشته بازمیگردد که توانست با پیروزی در بازی هایی سخت و دراماتیک مقابل سیتی و آژاکس به فینال مهم ترین رقابت باشگاهی در اروپا یعنی فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کند. هرچند که یاران پوچ نتوانستند مقابل لیورپول کلوپ به پیروزی دست پیدا کنند تا معجزه شان تکمیل نشود.

پوچتینو درباره وضعیت خود و تیمش در فصل جاری گفت:‌« فوتبال به درستی برای همه در کسب قهرمانی خلاصه می شود. من هم همین عقیده را دارم و می دانم هیچ حسی در فوتبال بالاتر و بهتر از این نیست که شما برنده شوید و عنوان قهرمانی را به دست بیاورید. قطعا من خودم هم از این شرایط زجر می کشم. امسال ششمین فصل حضور من در تاتنهام است. ما در یک شرایط خیلی خوب بازی می کنیم و یکی از زیباترین ورزشگاه‌ها را داریم و همه چیز برای کسب قهرمانی و افتخار در تیم ما فراهم است.  همه ما در تاتنهام تلاش می کنیم تا شرایط را برای خود تغییر دهیم و بتوانیم کاری ماندگار در تاریخ تاتنهام داشته باشیم.»

خاطره تلخ فوتبالی:« من در فوتبال دوران سخت زیادی داشتم. در جام جهانی 2002 حذف تلخی را با تیم آرژانتین تجربه کردم. سالها بود نباخته بودیم و به عنوان مدعی قهرمانی وارد رقابت ها شدیم ولی بعد از مرحله گروهی از رقابت ها کنار رفتیم. آنقدر ناراحت بودم که تا 10 روز بعد از حذف از خانه بیرون نرفتم. بعد از سال‌ها یک شکست مشابه را تجربه کردم که آن شکست در فینال لیگ قهرمانان برابر لیورپول بود که آن شکست نیز خیلی برای من ناراحت کننده بود. در تاتنهام نیز کسی انتظار نداشت ما به فینال لیگ قهرمانان برسیم ولی وقتی قهرمان نشدیم انگار کاری صورت نگرفته است و به همین خاطر ناراحت هستیم و نمی توان از این وضعیت موجود خوشحال بود.»

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید