«عقیل المسعودی» رییس کمیته امنیت شورای استان کربلا که در نشست مشترک سیاسی و امنیتی ایران و عراق با محوریت پیاده روی اربعین حضور داشت  بر ضرورت تامین امنیت حداکثری مراسم با هماهنگی هر دو کشور عراق و ایران تاکید کرد.

به گزارش سلام نو، نشست مشترک سیاسی و امنیتی ایران و عراق با هدف هماهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه تر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی امروز پنجشنبه در کربلای معلا به ریاست استاندار این استان برگزار شد و احتمال افزایش تعداد زائران ایرانی یکی از محورهای آن بود.

در این نشست مشترک «نصیف الخطابی» استاندار کربلا و «محمد بدر» معاون وزیر کشور در امور  امنیتی به علاوه «میر مسعود حسینیان» سرکنسول ایران در کربلا و سردار « مصطفی مرادیان» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق و جمعی از مسوولین استان کربلا و کارکنان سرکنسولگری و سفارت ایران و دست اندرکاران مراسم اربعین حضور داشتند.

«عقیل المسعودی» رییس کمیته امنیت شورای استان کربلا پس از این نشست به خبرنگاران گفت که در این نشست در حوزه امنیتی بر ضرورت تامین امنیت حداکثری مراسم با هماهنگی بین طرف ها و دستگاه های ذیربط، صاحبان موکب ها و زائران برای اجتناب از هرگونه حوادث احتمالی تاکید شد.

وی افزود که در این نشست همچنین بر ضرورت استفاده از تجارب سنوات گذشته و پایبندی کامل به دستور العمل ها و بخشنامه های و توصیه های دولت عراق و همچنین طرح های امنیتی وضع شده با هدف موفقیت مراسم اربعین امسال تاکید شده است.

المسعودی اضافه کرد که یادداشت تفاهم اخیر که بین عراق و جمهوری اسلامی ایران امضا شد با توجه به افزوده شدن گذرگاه مرزی خسروی - منذریه و رایگان شدن روادید و همچنین مدیریت مسئله حمل و نقل زائران، انتظار می رود زیارت اربعین امسال موفق آمیزتر از سنوات گذشته باشد.

تمامی پیش بینی ها حاکیست که امسال حضور زائران در داخل و خارج عراق بیشتر خواهد بود و انتظار می رود بیش از سه میلیون زائر ایرانی در مراسم امسال شرکت کنند.

نیروهای امنیتی و نظامی و الحشد الشعبی عراق در طول هفته های اخیر با انجام عملیات پیشگیرانه امنیتی، فضای امنیت بیش از پیش بهتری را برای مراسم اربعین امسال فراهم کرده اند./

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید