مسئله مهم دیگر اما این است که آقای جنتی ولایت فقیه را در خطایی فاحش در کنار قرآن قرار می‌دهد، کاری که قطعا خلاف مشی و منش علما و شخص آیت‌الله خامنه‌ای است. چنین حرف‌هایی بیش از آن که در راستای گرامیداشت و احترام ولایت فقیه و ولی فقیه باشد، جفا به اصل ولایت فقیه، ولی فقیه و قرآن است و جز آسیب هیچ چیزی به دنبال ندارد.

سلام نو - سرویس سیاسی: احمد جنتی، رییس 92 ساله مجلس خبرگان رهبری در مراسم تجدید میثاق خبرگان با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی باز هم اظهاراتی تعجب برانگیز بیان کرد که پس از گفته‌هایش درباره ناامیدی از دولتمردان فعلی بار دیگر می‌تواند خبرساز باشد.

آقای جنتی با تاکید بر دفاع از رهبری گفتند: ما باید در صف اول باشیم. همه باید این کار را انجام دهند، ولی اولویت با علما و خبرگان است. ما باید مرتب ببینیم که مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان چیست و در مقابل دشمن و دوست چه مواضعی دارد و همان مواضع را خودمان داشته باشیم و به دیگران هم بفهمانیم هرچه غیر از این باشد ضلالت است.

ایشان همچنین تاکید کردند که " بالأخره اسلام حاکم و ولی امر می‌خواهد. همان طوری که نمی‌توانیم قرآن را کنار بگذاریم، ولی امر هم نمی‌توانیم نداشته باشیم."

اظهارات رییس مجلس خبرگان رهبری در حالی بیان می‌شود که رهبر انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی‌های مختلف نقد و نقدپذیری را ستوده‌اند و مخالفت با خود را به عنوان ولی فقیه بدون اشکال دانسته‌اند و بارها در سخنرانی‌های مختلف تاکید کردند که سرشان برای سوال و اشکال و بحث نقد درد می‌کند.

مسئله مهم دیگر اما این است که آقای جنتی ولایت فقیه را در خطایی فاحش در کنار قرآن قرار می‌دهد، کاری که قطعا خلاف مشی و منش علما و شخص آیت‌الله خامنه‌ای است. چنین حرف‌هایی بیش از آن که در راستای گرامیداشت و احترام ولایت فقیه و ولی فقیه باشد، جفا به اصل ولایت فقیه، ولی فقیه و قرآن است و جز آسیب هیچ چیزی به دنبال ندارد.

اما چرا برخی چنین رفتاری را با ولایت فقیه دارند و برخلاف مشی امام و رهبری سعی در بزرگ نمایی جایگاه آن می‌کنند؟ نگاهی به تاریخ سیاست نشان می‌دهد که این سطح بزرگ‌نمایی از سوی انسان‌های کوچک وابسته به یک شخص یا جایگاه به این دلیل صورت می‌گیرد که خود را بزرگ کنند. در واقع چنین انسان‌هایی گمان می‌کنند با بزرگ کردن تصویر کسانی که منصوبشان کرده‌اند جایگاه خود را بالا می‌برند، تصویری که در گام اول درست است اما در نهایت به ضرر همه تمام می‌شود.

به هر شکل این نخستین بار نیست که اظهارات این چنین از آیت‌الله جنتی می‌بینیم، ایشان در همین هفته جاری نیز در سخنرانی خود در اجلاسیه خبرگان با اشاره به مدیران فعلی کشور گفت: بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. امیدواریم مدیران جوان و انقلابی جایگزین این افراد شوند تا از این خفت و گرفتاری که دچارش شده ایم رها شویم.

این در حالی است که رییس مجلس خبرگان همزمان دبیر و موثرترین عضو شورای نگهبان است و احتمالا بیشترین نقش را در تایید یا رد صلاحیت رییس جمهور فعلی دارد و پیش از ابراز ناامیدی از ایشان باید توضیح دهند چطور می‌شود از نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان تحت مدیریت ایشان دو نامزد فتنه‌گر، یک رییس جمهور منحرف، یک رییس جمهور فتنه‌گر و یک رییس جمهوری که هیچ امیدی به آن نیست خارج شوند؟ آیا نمی‌شود ایراد از ایشان و نظارت استصوابی همکارانشان در شورای نگهبان باشد که ذره‌ای نقد را تحمل نمی‌کنند و گزارش شفافی به مردم نمی‌دهند؟

سوال دیگر اما این است در دوره‌ای که کشور در جنگ اقتصادی است آقای جنتی به عنوان یکی از مسئولین ارشد کشور که معتقد است مواضع همه، از جمله خبرگان، باید با رهبری هماهنگ باشد چطور برخلاف سخنان صریح رهبری در وضعیت فعلی که جنگ اقتصادی برپاست چنین بی‌محابا به دولت حمله می‌کنند؟ آیا هماهنگی با مواضع رهبری فقط برای دیگران ضروری است؟

به نظر می‌رسد مشاوران و نزدیکان آیت‌الله جنتی باید نظراتی دقیق‌تر، روشن‌تر و گره‌گشاتر به این کارگزار کهن سال نظام ارائه دهند تا هر سخنرانی ایشان چنین حاشیه ساز نباشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید