دونالد ترامپ دیشب در سخنانی ادعا کرد ایرانی‌ها تمایل به مذاکره دارند و امانوئل مکرون واسطه این دیدار شده ولی ما موافق نیستیم.

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، «دونالد ترامپ» درباره مذاکره با ایران گفت: آنها دوست دارند مذاکره کنند. آنها اینجا هستند. ما هم اینجا هستیم، ولی هنوز با دیدار و مذاکره موافقت نکردیم. آنها دوست دارند و می‌خواهند مذاکره کنند. مذاکره تصمیمی منطقی و عقلانی است، ولی ما هنوز با آن موافقت نکرده‌ایم.

ترامپ در ادامه در مورد تلاش‌های رئیس‌جمهور فرانسه برای مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: او در حال گفت‌وگو و رایزنی در این خصوص است. تعدادی دیگر از افراد هم همین کار را می‌کنند. مانند عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان و مرکل صدراعظم آلمان هم تلاش زیادی می‌کند. در واقع آدم‌های زیادی برای این کار تلاش می‌کنند افراد زیادی دوست دارند که ما و ایران مذاکره کنیم. باید ببینیم چه می‌شود ولی فعلا با ملاقات و مذاکره موافقت نکرده‌ایم.

ترامپ در مورد میانجیگری عمران‌خان گفت: او تمایل دارد که این کار را انجام دهد و ما رابطه بسیار خوبی داریم؛ احتمال این موضوع وجود دارد اما من از او درخواستی نکردم و هیچ گونه صحبتی در این زمینه نکردم  در واقع عمران خان از من درخواست کرد چرا که تصور می‌کند اینکه من و روحانی دیدار کنیم طرح خوبی است چون هر دوی ما در نیویورک هستیم و وقت داریم که چنین دیداری داشته باشیم.

این در حالی است که مقام‌های ایرانی احتمال هر گونه دیدار میان ایران و آمریکا را رد کرده‌اند.

/ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید