این روزها وریا غفوری، کاپیتان استقلال حسابی محبوب دل هوادران آبی پوشان است، حتی اگر استقلال بازنده دربی باشد این وریا غفوری است که محبوب هواداران است و هواداران از او انتظار دارند برای باشگاه کاری بکند و در برابر آن‌هایی که تیم را خراب می‌کنند ایستادگی کنند.

سلام نو – سرویس ورزشی: این روزها کاپیتان استقلال حسابی محبوب دل هوادران آبی پوشان است، حتی اگر استقلال بازنده دربی باشد این وریا غفوری است که محبوب هواداران است و هواداران از او انتظار دارند برای باشگاه کاری بکند.

وریا غفوری این روزها نماد تمام نداشته‌های استقلالی‌ها در چند سال اخیر است. یک کاپیتان تمام عیار استقلالی که ضد قدرت است و روی تیم هم تعصبی مثال زدنی دارد. او شبیه ناصر حجازی و منصور پورحیدری اسطوره‌های تکرار نشدنی استقلال است، محکم، شجاع و متعصب چیزی که سال‌ها است هوداران استقلال از داشتنش محروم بودند.

وریا متولد سال 1366 است و فوتبال آماتور را از سنندج، زادگاهش، آغاز کرد و بعد به پیکان رفت. او در سال 1382 در تست جوانان پیکان به تهران رفت و قبول شد اما به دلیل نداشتن خوابگاه مجبور به بازگشت به سنندج شد، اما چنان مستعد بود که یک سال بعد بدون داشتن هیچ تیمی در تست جوانان تیم ملی قبول شد و در بازهای آسیایی به میدان رفت، همان سال نیز به عضویت باشگاه پاس در مقطع امید و جوانان در آمد، پاسی که آن روزها از تیم‌های خوب لیگ برتر بود.

او  در سال 89 به حضورش در پاس پایان داد و به شهرداری تبریز رفت و دو سال بازی کرد، سپس در نفت نوین تهران نیز دو سال بود و در نهایت سال 92 وارد سپاهان اصفهان شد و تا پایان سال 94 در این تیم بود.

در نهایت وریا در آغاز فصل نقل و انتقالات تابستانی 95–96 با عقد قراردادی دو ساله به تیم استقلال تهران پیوست، تیمی که به گفته خودش تیم محبوب دوران کودکی او بود. او در مصاحبه‌ای گفته که از کودکی عاشق تیم استقلال بوده و از هواداران دو آتیشه استقلال حساب می‌شده طوری که یک بار به خاطر کل کل قرمز و آبی در مدرسه دعوا کرد و سرش شکست.

با آغاز دوران وینفرد شفر در استقلال وریا غفوری توانست بیش از پیش توانایی های خود را نشان دهد و رفته رفته به یک مهره تاثیرگذار تبدیل شود و در میان هواداران استقلال محبوب شود.

به جز آمادگی و بازی‌های خوب، وریا چیزی که او را محبوب کرده موضوع‌گیری‌‌هایش نسبت به مسائل اجتماعی است، از اعتصابات کردستان تا دختر آبی. وریا غفوری همیشه نسبت به حوادث روز دنیای فوتبال واکنش نشان داده چیزی که برایش هزینه‌های کم و زیادی هم داشته است.

اولین حاشیه مهم درباره خط خوردنش از تیم ملی بود که به گفته کی‌روش به خاطر پست‌های متفاوتش در تیم استقلال بود ولی هوداران معتقد بودندکرد بودن و سنّی بودن این وریا نظرش درباره موضوع اعتصاب کردستان و حمایت از آن ها در خطر خوردنش از تیم ملی موثر بوده نه دلایل فنی.

وریا در ماجرای سحر خداوردی، دختری که بعد از خودسوزی به عنوان دختر آبی شناخته شد ظاهرا پیش قدم بود. چیزی که باعث شد تا خبرگزاری فارس دست به ساخت گزارش‌هایی علیه او بزند.

وریا حالا بار دیگر به نماد هواداران استقلال تبدیل شده است، یک کاپیتان ناراضی که مقصران را به هواداران معرفی می‌کند. او بعد از دربی تنها کسی بود که به میان خبرنگاران آمد و خطاب به هواداران هم گفت که خودشان می‌دانند چه کسی مقصر است، همان کسی که تیم را بست و رفت.

مخاطب وریا اینجا علی خطیر، معاون ورزشی سابق استقلال بود که استراماچونی را به ایران آورد و به گفته وریا 10 بازیکن را از باشگاه دور کرد. خطیر هم جواب او را داد و گفت وریا بود که خواهان خروج مهدی رحمتی از تیم بود و حالا هم در تیم باند تشکیل داده.

برنده این دعوا از پیش مشخص است، هواداران حتما طرف وریا را می‌گیرند، کسی که در برابر حق خوری و ضعیف کردن استقلال ایستاده و سرش را جلوی هیچ کس خم نمی‌کند، آن‌ها سایه ناصر حجازی را می‌بینند که به استقلال برگشته و روی پیراهن تیم تعصب دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید