۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
کد خبر: 29418402

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: دولت آمریکا برای رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران روادید صادر کرد

به گزارش سلام نو، پیشتر برخی منابع خبری گزارش داده‌ بودند روادید هیأت ایرانی شامل رئیس جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل صادر نشده است.

«آنتونی گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت این سازمان برای حل و فصل مسائل مربوط به صدور روادید برای «حسن روحانی» و «محمد جواد ظریف» با مقام‌های آمریکایی در تماس است.

ساعتی بعد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که مخالفتی برای صدور روادید برای مقام‌های ایرانی جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ندارد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خبر رویترز را تأیید کرد. او  در صفحه توئیترش نوشت: «محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد جمعه برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک می شود.»

موسوی دوشنبه ۲۵ شهریور ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفته بود که اگر شرایط مهیا باشد ظریف در روزهای‌ آتی مهیای سفر به نیویورک است و در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی شرکت خواهد کرد و در نیویورک دیدارها با مقامات کشورهای دوست برقرار است.

سفر ظریف به نیویورک در حالی صورت می گیرد که وزیر خارجه ایران دهم مرداد ماه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در فهرست تحریمها قرار گرفت/ خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید