احتمالا خبرنگاران و مدیران فارس متوجه نشده‌اند که گزارش‌های این چنینی خبرگزاری فارس، در تمام این سال‌ها نه تنها باعث افزایش انتقاد و فشار مردم به سوژه‌های آن‌ها نشده بلکه باعث محبوبیت آنان نیز شده، البته شاید هم متوجه شده‌اند و صرفا دنبال پرونده سازی هستند.

سلام نو – سرویس ورزشی: وریا غفوری اولین و مهم‌ترین چهره این باشگاه در واکنش دادن نسبت به ماجرای دختر آبی و خودسوزی تاسف‌بار او بود، کسی که واکنشش باعث گسترش واکنش در بین بازیکنان استقلال و پوشیدن پیراهن مشکی توسط بازیکنان استقلال شد، اقداماتی که باعث سیبل شدن کاپیتان استقلال توسط جریان‌های رسانه‌ای به خصوص رسانه‌های اصولگرای فارس و مشرق شد.

از جمله فارس در واکنش به پوشیدن پیراهن مشکی توسط بازیکنان استقلال نوشت:

جواد زرینچه، سرپرست تیم استقلال نسبت به حرکت بازیکنان واکنش نشان داد و از آنها خواست تا پیراهن‌های تبلیغاتی را از تن خارج کنند اما غفوری از این کار امتناع کرد. او از بازیکنان خواست که با همین پیراهن‌ها به درون زمین بروند و بعد از گرفتن عکس تیمی، پیراهن اصلی استقلال را به تن کنند!

فارس در ادامه درخواست مجازات عاملان کنش اخیر استقلال می‌نویسد:

تاکنون عکس این اقدام، از صفحه رسمی سایت و کانال استقلال حذف شده اما به نظر می‌رسد این اقدام کافی نباشد و آنها باید رسما مسئولیت این تخلف را برعهده گرفته و ضمن عذرخواهی از مردم و هواداران، با متخلفین برخورد کنند.

اما ماجرا به همین ختم نمی‌شود و این سایت اصولگرا در انتها کاپیتان استقلال را هدف قرار می‌دهد و می‌نویسد:

البته وریا غفوری پیش‌تر نیز سابقه چنین حاشیه‌سازی‌هایی را داشته است. او سال گذشته به‌خاطر موضع‌گیری علیه وزیر خارجه و تمسخر حرف‌های ظریف، حواشی زیادی را برای باشگاه ایجاد کرده بود.

فارس اما با به همین حمله قانع نمی‌شود و در ویدئویی که تهیه می‌کند صراحتا خواستار مجازات وریا غفوری می‌شود و حتی برای حمله به او نقد سال پیشش به ظریف را نیز مورد اشاره قرار داد، آن هم در حالی که فارس خود از دشمنان قسم خورده جواد ظریف است. اما این حملات کورکورانه فارس با واکنش تند مردم در فضای مجازی مواجه شده و عموم کاربران دست به حمایت از وریا غفوری زدند.

مهتاب قلی‌زاده، روزنامه نگار سابق با دفاع از وریا غفوری در توییتی نوشت:

خیلی فرقی نداره، چه رنگ پیرهنی بر تن کند؛ چون شرافت و انسانیت قبل از رنگ‌ها حرف می‌زنه. همونجایی که علی کریمی دستبند سبز می‌بندد و وریا غفوری پیرهن دختر آبی به تیم می‌دهد، شرافت باز تعریف می‌شود.

زهیر موسوی، روزنامه‌نگار نیز در توییتی با تمجید از کاپیتان استقلال نوشت:

اقای وریا غفوری سرت سلامت که هروقت لازم بود معطل اجازه اره اوره نموندی و طرف مردم واستادی. امروز اگر پشت وریا رو خالی کنیم فردا نوبت بقیه است.

جواد حیدریان نیز با تمجید از کاپیتان تیم رقیب نوشت:

وریا غفوری انسانی با غیرت و یک فوتبالیست مردمی است. کسی که دائم در جبهه مردم(حق)ایستاده است. فارغ از رنگ و اینکه من عاشق پرسپولیس هستم، کاپیتان استقلال شایسه بهترین حمایت‌هاست. خبرگزاری فارس گزارشی ویدیویی شبه پرونده‌سازی، علیه‌اش کار کرده و این یعنی کارش درست است.

نیلوفر حامد، خبرنگار ورزشی نیز از وریا غفوری دفاع کرد و نوشت:

آقای گل بودن، تعداد بازی های ملی، تعداد گل های ملی، جام ها و همه این افتخارا، هم قابل شکوندنه و هم قابل فراموشی. چیزی که نه فراموش میشه و نه زور اقتدارگراها بهش میرسه شرافته. درود به شرفت #وریا_غفوری

مازیار بالایی، از اعضای حزب اعتماد ملی نیز در توییت با انتقاد از رویکر پرونده سازانه خبرگزاری فارس نوشت:

وقاحت، بی‌شرمی را در این گزارش به وضوح می‌توان دید، مخصوصاً زمانی که در قسمت پایانی، خبرنگار خبرگزاری فارس در نقش یک قاضی-بازجو تعیین تکلیف و تهدید می‌کند که مسئولان باشگاه هم "باید" موضع‌گیری کنند. اَینَ تَذهَبُون؟

معلوم نیست خبرگزاری فارس با چه رویی از اقدامات خودسرانه انتقاد می‌کند یا از کدام جایگاه درخواست ارسال پرونده وریا غفوری به حراست وزارت ورزش را می‌کند و عملا مقدمه امنیتی شدن این پرونده را مهیا می‌سازد؟ خبرگزاری فارس چطور تمسخر جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، توسط وریا غفوری را از نقاط منفی او می‌داند در حالی که خود و دوستانش از جمله دکتر سلام پی در پی ظریف را تمسخر و تحقیر می‌کنند؟

احتمالا خبرنگاران و مدیران فارس متوجه نشده‌اند که گزارش‌های این چنینی خبرگزاری فارس، در تمام این سال‌ها نه تنها باعث افزایش انتقاد و فشار مردم به سوژه‌های آن‌ها نشده بلکه باعث محبوبیت آنان نیز شده، البته شاید هم متوجه شده‌اند و صرفا دنبال پرونده سازی هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید