صالح مصطفوی مربی سابق استقلال معتقد است وقتی در دقایق پایانی بازی استقلال گل می‌خورد استرس زیادی به تیم وارد می‌شود.

به گزارش سلام نو، استقلال تا کسب اولین بردش در لیگ برتر این فصل فاصله زیادی نداشت اما حوادث بازی در نهایت به گونه ای رقم خورد که با یک امتیاز زمین را ترک کرد. صالح مصطفوی مربی سابق این تیم عملکرد و شرایط بازی استقلال برابر نفت مسجد سلیمان را بررسی کرده است که حرف های او را در زیر می خوانید:

*استقلال بازی را خیلی خوب شروع کرد و سعی داشت از عقب بازیسازی کند. در دقایق ابتدایی بازی موقعیت خوبی گیر مهدی قائدی آمد اما بعد از گلی که زد یک مقداری استرس تیم بالا رفت. در زمانی که دیاباته به خاطر مصدومیت بیرون رفت و تیم چند دقیقه ای ده نفره بود باعث شد استقلال تحت فشار قرار بگیرد و از آن لحظه به بعد کمی بازی از دست استقلال در رفت. تا قبل از مصدومیت دیاباته اما تیم از خط دفاعی بازیسازی را شروع و بازیکنان را در بین دفاع و هافبک صاحب توپ می کردند و آن ها هم می توانستند مدافعان کناری را دور بزنند.

*به نظر من دو هافبک دفاعی که استقلال در این بازی داشت در بازیسازی بسیار موفق بودند اما در پوشش خط دفاع آنطور که باید موفق عمل نکردند. از طرف دیگر تیم مسجد سلیمان روی ضربه های ایستگاهی برنامه داشت و حسین ابراهیمی چند ارسال داشت که سیدحسین حسینی یکی را خوب گرفت یکی هم تبدیل به گل شد.

*استقلال بعد از گلی که خورد دوباره بازی را گرفت و چند موقعیت خوب هم ایجاد کرد. در استقلال و پرسپولیس وقتی تیم نتیجه نمی گیرد تابو درست می شود و وقتی در دقایق آخر گل می خورید و زحمات تیم هدر می رود ناخودآگاه استرس زیادی به وجود می آید. امیدوارم تا روز یکشنبه تیم ریکاوری شود و بتواند یک فوتبال خوب انجام بدهد.

*استقلال در دوبازی قبلی کمی تنوع در موقعیت سازی اش کم بود اما دراین بازی موقعیت های متنوعی ایجاد کرد. هم در عمق و هم پشت مدافعان حریف و هم روی ارسال ها تیم عملکرد بهتری داشت و نشان داد دارد پیشرفت می کند.

*بعید می دانم که عقب کشیدن استقلال تصمیم استراماچونی باشد؛ تیم ده نفره بود و فشاری که ایجاد شد روی تیم ماند. تیم با همان یک گل می خواست از بازی بیرون بیاید ضمن اینکه شرایط آب و هوایی مسجد سلیمان خاص است و خیلی تیم ها در آن جا به مشکل می خورند. استقلال اگر فولاد را برده و از ماشین سازی مساوی گرفته بود مساوی دیشب نتیجه خوبی به حساب می آمد.

*استقلال اگر ترکیب ثابتش را پیدا کند می تواند نمایش بهتری داشته باشد. در حال حاضر مشخص است که پشت موقعیت هایی که تیم می سازد و برنامه هایش یک برنامه ریزی وجود دارد. ما شاهد حرکات تکرار شونده در تیم هستیم. روش بازی استقلال در حال حاضر اینگونه است که بازیسازی از دروازه بان و توسط مدافعان و هافبک های دفاعی با توپ های کوتاه آغاز می شود. تیم دیگر به دنبال بازی کیک اند راش نیست.

*مرتضی تبریزی اگر یک ذره تحرکش را در خط حمله بالا ببرد حتی می تواند در همین تیم ملی با وجود مهاجمان سطح بالایی که داریم بازی کند. در این بازی تبریزی خیلی با انگیزه بود چون احتمالا می خواست قبل از دربی جایگاهش را تثبیت کند اما در همه بازی ها اینگونه نیست. در استقلال بازیکنی فیکس بازی می کند که بتواند همیشه کارایی بالایی داشته باشد؛ مثل سیدحسین حسینی که با وجود گلی که خورد و شاید 50درصد مقصر بود توپ های خوبی را از حریف گرفت. این باعث می شود که بهترین دروازه بان لیگ که مهدی رحمتی است را به خاطر این بازیکن از دست بدهند.

*سیاوش یزدانی و محمددانشگر هردو بازیکنانی در سطح ملی هستند اما باید به هماهنگی بالاتری برسند. من اما به شخصه روزبه چشمی را چه به عنوان هافبک و چه دفاع خیلی قبول دارم. روزبه شاید سرعت رو به عقبش مثل برخی از مدافعان نباشد اما او به خاطر بازیخوانی و هوش بالایی که دارد می تواند مانع از اتفاقی که در بازی افتاد و وینگر مسجد سلیمان هافبک ها را دور می زد شود. اگر چشمی در این بازی بود چنین اتفاقی نمی افتاد.

*علی کریمی هافبک دفاعی استقلال در پاس دادن یکی از بهترین های ایران است و می تواند در کنار بازیکنی مثل امیدابراهیمی حتی زوج خط هافبک تیم ملی باشد اما استقلال دراین بازی با استفاده از آرش رضاوند در عمل دو تا علی کریمی در زمین داشت. من معتقدم که حتی اگر فرشید اسماعیلی در این بازی اخراج نمی شد شاید مسعود ریگی در دربی به خط هافبک اضافه می شد. البته مربیان استقلال قطعا دقیق تر از ما بازی های پرسپولیس را دیده اند و خوب می دانند کاری که حسین ابراهیمی دربازی دیشب انجام داد را مهدی ترابی در پرسپولیس به مراتب در سطح بالاتری انجام می دهد./ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید