پایگاه خبری خبرآنلاین از گفتگو با یکسری از نمایندگان مجلس خبر داده که از جانب یک رسانه تندرو تحریک شده اند تا علیه خبرآنلاین در مجلس موضع بگیرند اما نمی دانند اصل خبر مربوط به سحر خدایاری منتشره در این سایت چه بوده است

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، خودسوزی دردناک سحر خدایاری، آنقدر حاشیه داشت که اصل ماجرا در آن گم شد، آنقدر که این روزها دیگر کسی نه به علت خودسوزی می‌پردازد و نه نگران خانواده داغ دیده اوست. در هیاهوی مغرضان داخلی و مخالفان خارجی، گویا قرار است صورت مسئله پاک شود و جای شاکی و متهم عوض شود.

چند روزی هست که برخی رسانه‌ها در کنار صدا و سیما سعی دارند با پوشاندن قصور و سکوت چند روزه‌شان که به ابهام‌ها در پرونده سحر خدایاری دامن زده بود، خبرگزاری خبرآنلاین را به عنوان متهم انتشار خبر محکومیت مرحومه سحر خدایاری معرفی کنند. نکته‌ای که به هیچ‌وجه صحت ندارد و در متن خبر هم به هیچ وجه به حکم محکومیت مشارالیها به ۶ماه حبس اشاره نشده بود و فقط به استناد اظهارات خواهر وی که چند روز قبل از فوت نامبرده در برخی رسانه ها منتشر شده بود، بازنشر داده بود.

اما پس از حمله‌های دامنه‌دار رسانه ملی به خبرآنلاین، صبح امروز نیز یکی از رسانه‌های تندرو، در گفتگو با چند نفر از نمایندگان مجلس سعی کرد تا خبرگزاری خبرآنلاین متهم اصلی انتشار محکومیت سحر خدایاری معرفی کند و در اقدامی عجیب این نمایندگان مجلس را تحریک کند تا علیه خبرآنلاین موضع بگیرند و خواهان برخورد شوند.

اما گفتگوی خبرآنلاین با برخی از این همان نمایندگان نشان داد که این رسانه تندرو با دادن اطلاعات غلط به نمایندگان مجلس، سعی کرده آنها را تحریک کند در حالیکه این نمایندگان هیچ‌کدام خبر اصلی خبرآنلاین را نخوانده‌اند و حتی یکی از این نمایندگان اصلا موضعی علیه خبرآنلاین نگرفته است!

سالک: هیچ عبارت توهین آمیزی علیه هیچ رسانه ای بکار نبرده ام

حجت الاسلام احمد سالک نماینده با سابقه مردم اصفهان یکی از نمایندگانی است که با این رسانه تندرو گفتگو کرده است. او  در گفتگو با خبرآنلاین درباره ماجرای آن گفتگو، می گوید هیچ وقت از عبارت‌های توهین‌آمیز درباره خبرآنلاین استفاده نکرده است و این نوع رفتارها را نمی‌پسندد.

این نماینده اصولگرا بر خلاف جریان فیک نیوز هیجانی که با وارونه‌سازی واقعیت در ماجرای خودسوزی سحر خدایاری به دنبال بهره برداری‌های سیاسی هستند، در پاسخ به خبرنگار خبرآنلاین که آیا مصاحبه‌ای علیه ما انجام داده اید، می‌گوید: «بله من مصاحبه‌ای داشتم چون شما با یک خبر نپخته کشور را به هم ریختید.». اما وقتی از او می پرسیم آیا خودش خبر خبرآنلاین را خوانده‌است، جواب می‌شنویم که «اصل خبر را گفتند از شما نقل کردند.»

سالک هم‌چنین درباره اینکه آیا اصل خبر و توضیحات خبرآنلاین در این باره را خوانده می‌گوید: «اصلاحش را که نخواندم، توضیحات‌تان را هم نخواندم، اصل خبر هم که گفته شده همین است که همه چیز را به هم ریخته است.» برای اطمینان بیشتر دوباره از سالک پرسیدیم که آیا اصل خبر خبرآنلاین را خوانده است که گفت؛ «نه، نخواندم. من اصل خبری که پخش کردید را می‌گویم.»

از او درباره اصل خبری که می‌گوید هم پرسیدیم که آیا در خبر ما خوانده است که سحر خدایاری از قوه قضائیه حکم گرفته است، که او در پاسخ به ما گفت: «نه این بحث شش ماه که بحث ثانویه است، همان اصل خبر است. این خبر بهانه‌ای داده دست خلق الله. شما آن اصل خبر را برای من فکس یا پیامک کنید تا ببینم.»

برای حجت‌الاسلام سالک که اصل خبر خبرآنلاین را نخوانده بود توضیح دادیم که خواهر و پدر سحر خدایاری در گفتگو با رسانه‌های مجوزدار دیگری این موضوع را طرح کرده‌اند. ایشان هم گفت که هیچ عبارت توهین‌آمیزی را علیه هیچ رسانه‌ای به کار نبرده است و القای چنین عباراتی در خلال مصاحبه‌شان را نمی‌پسندد و رفتاری غیرحرفه‌ای می‌داند.

آقای سالک پس از شنیدن شرح ماجرا گفت: «یعنی خبر فوت و خودسوزی این خانم، اولین بار توسط شما منتشر نشده است؟ اما این خبر را اینگونه به من انعکاس نداده‌اند. من گفته‌ام خبرگزاری‌ها باید مستند و با سند حرف بزنند. اصل حرف من این است که خبرگزاری‌ها زبان ملت هستند و باید با اسناد حرف بزنند. روشنگری به نفع کشور ماست، اما اگر بی‌سند و خلاف حرف بزنند هم جرم است. این اصل حرف من بوده است.»

قاضی پور: چرا با مادران شهدا مصاحبه نمی کنید

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه یکی دیگر از نمایندگانی است که در گفتگو با آن رسانه تندرو گفته بود خبرآنلاین، خبر کذب منتشر کرده‌ و باید محاکمه شود. از نادر قاضی‌پور هم پرسیدیم چرا خواستار محاکمه خبرآنلاین شده است که او پاسخ داد: «دشمنان در محکومیت جمهوری اسلامی با هم رقابت می‌کنند و اگر از واحدهای خبر خودی خبری منتشر شود آن را مستند می‌کنند».

دوباره از او سوال کردیم که آیا اصل خبر ما را خوانده است یا خیر؟ او در پاسخ ما گفت: «شما در خبرتان زده‌اید که سحر خدایاری خودسوزی کرده است. شما عجله کردید و باید از پدرش  می‌پرسیدید». از او می‌پرسیم این خبر که درست است، مشکل خبر کجا بوده است که باید برای آن محاکمه شویم، او در پاسخ می‌گوید: «شما چرا آتو می‌دهید که بگویند به خاطر برخورد جمهوری اسلامی او خودسوزی کرده است؟ چرا کامل خبر را ننوشته‌اید؟».

دوباره از قاضی‌پور که مشخص است اصل خبر اصلی خبرآنلاین را نخوانده و بر اساس شنیده‌هایش قضاوت می‌کند، پرسیدیم که آیا ما نوشتیم سحر خدایاری به خاطر برخورد جمهوری اسلامی خودسوزی کرده است، او در پاسخ ما می‌گوید: «شما نگفته‌اید که او مشکل روانی دارد؟» بازهم او می‌پرسیم که آیا اصل خبر خبرآنلاین را خوانده است و می‌داند که چه کسی نقل کرده که به سحر خدایاری گفته‌اند که ۶ ماه حبس دارد؟ قاضی‌پور در جواب ما گفت: «چرا شما با مادران شهدا که فرزندان‌شان را تقدیم انقلاب کرده‌اند مصاحبه نمی‌کنید؟ اما به این دختر که پزشک هم می‌گوید مشکل داشته است می‌پردازید».

آزادی‌خواه: خبرآنلاین، منطقی خبرها را کار می کند و حتی از شما دفاع هم می کنم

حجت الاسلام احد آزادیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و از اعضای جبهه پایداری هم از کسانی بود که در خبر منتشر شده رسانه مذکور خواستار برخورد قانونی با خبرآنلاین شده بود. از او هم پرسیدیم که خبرآنلاین کجای خبر خود اشاره کرده است که سحر خدایاری حکم قضایی داشته است که او پاسخ داد «هیچ‌جا». از او پرسیدیم که پس برای چه خواستار برخورد قانونی با خبرآنلاین شده است که پاسخ جالبی گرفتیم. آزادیخواه درباره مصاحبه‌ای که با رسانه تندرو کرده بود به ما توضیح داد که «این چیزی که آنها می‌گویند کاملا کذب است، چون من هیچ اسمی از خبرآنلاین نبرده‌ام». او حتی تاکید کرد که مصاحبه خود را ضبط کرده و فایل صوتی آن را در اختیار دارد و تنها درباره اصل خبر چنین موضعی را گرفته است.

وقتی برای آزادیخواه اصل خبر خبرآنلاین را شرح دادیم و درباره منبع انتشار اخبار محکومیت سحر خدایاری توضیح دادیم، او گفت: «من آنقدر سلیقه‌ دارم که اسم خبرگزاری را نیاورم، حتی در مورد یکی از نمایندگان مجلس هم من اسمی نیاوردم، همان طور که اسم خبرگزاری شما را هم نیاوردم. من متوجه شدم که مصاحبه کننده منظور داشت و گاهی رسانه‌ها پخت و پز آماده‌ای دارند و می‌خواهند از ما حرف بکشند، اما من هیچ اسمی از خبرگزاری خبرآنلاین نیاوردم و معتقدم که هر رسانه‌ای این موضوع را منتشر کرده به صلاح کشور نبوده است، به خصوص اینکه قبل از اینکه صحت و سقم موضوع روشن شود».

او هم‌چنین درباره سیاست‌های خبرگزاری ما هم گفت: «من خودم با شما مصاحبه می‌کنم و می‌دانم که خبرها را هم منطقی کار می‌کنید و حتی از شما دفاع هم کردم».

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید