علیرضا پناهیانی که امروز از دو قطبی سازی توسط دولت گله می‌کند چطور هم‌چنان با قدرت و شدت، کورکورانه به دولت و مجلس حمله می‌کند و دو قطبی می‌سازد؟ حسن روحانی تقوای سیاسی ندارد و "مجلس آدم نیست" شما حداقل تقوا پیشه کنید و دو قطبی نسازید! آن هم از بالای منبر عزای حسین(ع) و از پشت تریبون نماز جمعه!

سلام نو – سرویس سیاسی: "دو قطبی سازی برای کشور مضر است." این گزاره‌ای است که پس از انتخابات 96 و جدا از حسن روحانی و ابراهیم رییسی بسیار در کشور مطرح شد و از سوی رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفت، اما با وجود تاکید رهبری و تبلیغ اصولگرایان در این مورد ظاهرا دکترین طیف تندروی اصولگرا این است که پرهیز از دو قطبی سازی به عهده اصلاح طلبان و دولت است و آن‌ها به صورت قطب مطلق سیاست کشور حق هر نوع حمله و تهمتی به رقبای خود حتی اصولگرایان میانه‌رو را دارند.

هرچند آن‌ها در حرف چنین نمی‌گویند ولی عمل رهبران و چهره‌های سیاسی آن‌ چیزی جز این در پی ندارد، از جملات حملات اخیر علیرضا پناهیان به دولت و مجلس که حتی انتقاد اصولگرایان میانه‌رو را نیز در پی داشته.

سخنرانی پناهیان که بدش نمی‌آمد شبیه سخنرانی خطبای سیاسی مشهوری چون مدرس باشد با مطلع "آی مجلس شورای اسلامی آدم باش!" شروع می‌شود و با الفاظی چون "غلط می‌کنید"، "نمی‌فهمید" و حرف‌هایی از این دست ادامه می‌یابد. این سخنرانی واکنش نمایندگان مجلس را نیز در پی داشت.

بازی پناهیان اما همین جا تمام نشد و او با عاریت گرفتن نصفه و نیمه لفظ‌هایش از سخنرانی‌های انقلابی امام و تقلید لحن از مدرس‌ها این بار به حسن روحانی حمله کرد و در سخنانی که در نماز جمعه ایراد می‌شد گفت: دوقطبی‌سازی موجب دیکتاتوری روانی می شود. خدا لعنت کند کسانی را که به دو قطبی سازی دامن می زنند و همه را متهم و منتسب به یک جناح می دانند. این لعنتی‌ها اجازه نمی دهند جامعه به پیش برود.

او در ادامه می‌گوید: دو قطبی کردن جامعه و ذلیل کردن یک قطب و عزیز کردن قطب دیگر درست نیست؛ این دو قطبی سازی است که سال ها در کشور ما شکل گرفته. اوایل معانی و مصادیقی داشت و دو قطب ها بعدها خوب شدند اما اسم این دو قطبی باقی ماند.

اما این علیرضا پناهیان که امروز چنین شجاعانه به مجلس نهیب آدم بودن می‌زند و به دولت می‌گوید دو قطبی نساز از چه وقتی این چنین طرفدار شفافیت و گریزان از دو قطبی شده؟

آیا آقای پناهیان چنین نهیبی را به نهادهای دیگر هم می‌زند یا شجاعتش فقط تا پشت در بهارستان رنگ دارد و بیش از آن رنگ می‌بازد؟ در تمام این سال‌ها که علیرضا پناهیان منبر رفته است چنین تذکری یا حتی مودبانه‌ترش را به شورای محترم نگهبان داده است؟ پناهیان آن روزی که رییس جمهور محبوبش صراحتا گفت که مجلس در راس امور نیست کجا بود؟ آن روزی که معاون اول دولت محبوبش در حال زد و بند با طیفی از نمایندگان بود کجا بود؟ جدا از تمام این‌ها آیا اساسا فریاد امروز علیرضا پناهیان از سر دغدغه شفافیت آرا است یا فریادی است برای آغاز رقابت انتخاباتی؟

علیرضا پناهیانی که امروز از دو قطبی سازی توسط دولت گله می‌کند چطور هم‌چنان با قدرت و شدت، کورکورانه به دولت و مجلس حمله می‌کند و دو قطبی می‌سازد؟ حسن روحانی تقوای سیاسی ندارد و "مجلس آدم نیست" شما حداقل تقوا پیشه کنید و دو قطبی نسازید! آن هم از بالای منبر عزای حسین(ع) و از پشت تریبون نماز جمعه!

با نگاهی به سخنرانی‌های سال‌های اخیر پناهیان مشخص می‌شود که در تمام این مدت او نه آن چنان دغدغه شفافیت داشته و نه آن قدر از دو قطبی سازی گریزان بوده، بلکه در تمام این سال‌ها مسئله اصلی‌اش چگونه پولدار شدن حزب اللهی‌ها و چگونه قدرتمند‌تر شدن خود و دوستانش بوده و آن چنان که در دوران احمدی‌نژاد شاهد بودیم از هیچ کاری در زمینه کسب قدرت دریغ نکردند.

هر چند پناهیان در انتهای کلیپی که علیه مجلس شورای اسلامی پخش کرد مجلس امام حسین(ع) را "مجلس نجات ملت" نامید ولی تنها چیزی که از آن مجلس درآمد تخریب خانه ملت بود و خیز برداشت برای کسب کرسی سبز بهارستان و فتح پاستور بعد از حسن روحانی.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید