رافائل نادال در فینال رقابتهای تنیس اپن آمریکا در برابر دنیل مدودف روس قرار گرفت و با برگزاری دیداری طولانی و پر هیجان به پیروزی رسید.

به گزارش سلام نو، شاید تا چند روز قبل کمتر کسی تصور می کرد فینال رقابت مهمی همچون تنیس اپن آمریکا را رافائل نادال برابر یک تنیسور جوان برگزار کند. این تنیسور اسپانیایی که بعد از شکست در نیمه نهایی ویمبلدون برابر جوکوویچ خودش را برای رقابت دوباره با او آماده کرده بود، در شرایطی به فینال رسید که جوکوویچ و فدرر خیلی زودتر از این ها از دور مسابقات کنار رفته بودند.

همه چیز برای قهرمانی نادال آماده به نظر می رسید، اما یک رقیب با انگیزه و جوان از روسیه در فینال برابر او قرار گرفت. دنیل مدودف روس که در 23 سالگی برای اولین بار فینال یک گرنداسلم را تجربه می کرد، برابر تنیسوری قرار گرفت که پیش از این 18 قهرمانی در گرنداسلم در کارنامه داشت.

بازی حساس و پرهیجانی در فینال اپن آمریکا شکل گرفت و هر 2 تنیسور تا پای جان برای دست یافتن به قهرمانی جنگیدند. در این بازی که حدود 5 ساعت بامداد امروز در آمریکا به طول انجامید، در 2 ست نخست به سود رافائل نادال به پایان رسید تا همه تصور کنند فینال با نتیجه 3 بر صفر و قهرمانی تنیسور اسپانیایی به پایان خواهد رسید.

در ادامه مدودف با انگیزه بالا برای رقم زدن یک شگفتی استارت زد و 2 ست متوالی را با نتایج نزدیک از دست نادال خارج کرد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم نادال بار دیگر به خودش آمد و از تجربه بالای خود استفاده کرد تا بیش از این اسیر شگفتی سازی رقیب جوان خود نشود. رافائل هرچند سخت، اما این بازی را به سود خود به پایان رساند تا نوزدهمین گرنداسلم را در تاریخ دنیای حرفه ای خود فتح کند.

این اتفاق در حالی رخ داد که حالا نادال تنها یک گام تا رسیدن به تعداد قهرمانی های راجر فدرر سویسی فاصله دارد. شاید رسیدن به فدرر سال ها قبل برای نادال یک رویا محسوب می شد، اما او با فتح بیستمین گرنداسلم در آینده می تواند مثل فدرر به پرافتخارترین مرد دنیای تنیس در تاریخ تبدیل شود.

/ورزش3

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید