الهیار صیادمنش که جوان مستعد دهه هشتادی فوتبال ایران به شمار می آید، از سه رده تیم های ملی فوتبال ایران دعوت دارد؛ تیم ملی بزرگسالان، تیم امید زیر 23 سال و تیم جوانان زیر 19 سال!

به گزارش سلام نو، اللهیار صیادمنش بازیکن فصل گذشته استقلال تهران، اولین بازیکن دهه هشتادی فوتبال ایران لقب گرفت که در ترکیب تیم ملی بازی کرد و گل هم زد.

این جوان مستعد آملی، متولد هشتم تیرماه 1380 است؛ یعنی امروز 17 شهریورماه 1398، او 18 سال و دوماه و نه روز سن دارد. پس می تواند در سه رده تیم های ملی فوتبال ایران بازی کند؛ تیم ملی بزرگسالان، تیم امید (زیر 23 سال) و تیم جوانان (زیر 19 سال).

در حال حاضر که روزهای فیفادی را پشت سر می گذاریم، صیادمنش همراه با تیم ملی بزرگسالان در هنگ کنگ حضور دارد و برای اولین دیدار تیم ملی در مسیر جام جهانی 2022 قطر و همینطور جام ملت های آسیا 2023 چین آماده می شود.

همزمان تیم امید در ازبکستان اردو زده و یک دیدار دوستانه مقابل امیدهای این کشور را در شرایطی با شکست پشت سر گذاشته که حضور صیادمنش می توانست وزنه بزرگی برای فرهاد مجیدی باشد. تیم امید و کرانچار در مرحله اول مقدماتی المپیک به دلیل مصدومیت صیادمنش را در اختیار نداشت ولی سرمربی تیم امید به هیچ وجه دوست ندارد این بازیکن را به هر دلیلی در مرحله نهایی مقدماتی المپیک 2020 توکیو که از 18 دی ماه در تایلند شروع می شود و تا ششم بهمن ادامه خواهد داشت، در اختیار نداشته باشد.

در نهایت سومین رده فوتبال ملی ایران که خواهان در اختیار داشتن پدیده فوتبال ایران شده، تیم جوانان به سرمربیگری سیروس پورموسوی است. پورموسوی درخواست خود را به مسئولان فدراسیون داده و از آنها خواسته تا صیادمنش را در بازی های مقدماتی قهرمانی آسیا که در روزهای 15 ، 17 و 19 تیرماه به میزبانی ایران برگزار می شود، در اختیار داشته باشد. تیم جوانان ایران برای رسیدن به مرحله نهایی باید با تیم های نپال، امارات و قرقیزستان سه دیدار فشرده را طی 6 روز انجام دهد.

باید به این نکته نیز اشاره داشت که تیم ملی ایران در تاریخ 23 آبان ماه نیز باید در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم ملی عراق برود.

صیادمنش با مبلغ 850 هزار دلار در انتهای فصل گذشته به تیم فنرباغچه ترکیه منتقل شد ولی مدیران این باشگاه سرشناس ترکی، برای اینکه این بازیکن بتواند تجربیات بیشتری کسب کند، او را به صورت قرضی به استانبول اسپور در دسته اول فوتبال ترکیه منتقل کردند تا فرصت بیشتری برای بازی داشته باشد.

همانطور که اشاره شد، تداخلی میان بازی های سه رده ملی فوتبال ایران برای در اختیار داشتن صیادمنش وجود ندارد، اما تصمیم باشگاه ترکیه ای نیز تاثیر زیادی برای حضور صیادمنش در اردوهای ملی فوتبال به خصوص در روزهایی که فیفادی نیستند، خواهد داشت.

در پایان می توان گفت صیادمنش بازیکنی است که می تواند ستاره مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا هم لقب بگیرد و حضورش شاید به طلسم عدم حضور ایران در مسابقات المپیک خاتمه دهد؛ پس طبیعی است که حضورش در تیم امید بر دو تیم دیگر ارجح باشد./ ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید