۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
کد خبر: 28005946

رئیس جمهور در نشست سران قوا اعلام کرد که ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را بدون هیچ محدودیتی از روز جمعه برخواهد داشت

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه پس از نشست سران قوا اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است را از روز جمعه آغاز کند و تمام تعهداتی که در این زمینه در برجام وجود داشته است را کنار بگذارد.

وی افزود: از پس‌فردا ما شاهد گسترش در تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژها و سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه برای غنی سازی نیاز داریم خواهیم بود. همچنین شاهد سرعت عمل در این زمینه خواهیم بود.

رئیس جمهوری تاکید کرد: عدم پایبندی به تعهدات برجامی در زمینه تحقیق و توسعه حوزه هسته‌ای گام بسیار بلندی است که جمهوری اسلامی ایران بر می‌دارد. چرا که بخش عمده‌ای از مذاکرات ایران با 5+1 مربوط به زمان بندی برای تحقیق و توسعه بود تا این زمان بندی تعیین شود که ایران از سال نخست تا سال دهم چگونه تحقیق و توسعه حوزه هسته‌ای خود را انجام دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: تمام این زمان بندی‌ها در حوزه تحقیق و توسعه که در برجام مورد تعهد ما بوده از روز جمعه به طور کامل برداشته می‌شود./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید