بازیکن جوان استقلال تهران در مصاحبه ای با برنامه آنتن اظهار کرد که بروز هیجانات افراطی هواداران در اینستاگرام از عوامل عمده ناکامی آبی پوشان در سال های اخیر است

به گزارش سلام نو، رضا آذری بازیکنی است که فصل قبل در دقایق کمی که برای استقلال بازی کرد خوب بود ولی برای فصل جدید دوبار استراماچونی اعلام کرد نیازی به این بازیکن ندارد هرچند او ترجیح داد بماند و برای رسیدن به ترکیب اصلی بجنگد.

رضا آذری با حضور  در آنتن گفت و گوی مفصلی انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

چرا در فصل گذشته با وجود اینکه بسیار روی تو تبلیع شد کمتر فرصت بازی کردن پیدا کردی؟

پارسال وقتی به استقلال اضافه شدم اوایل خیلی خوب بود. با کارشناس ها هم که صحبت می کردم از من خیلی راضی بودند. خودم فکر می کنم باید بیشتر فرصت بازی کردن پیدا می کردم. نمی دانم دلیلش چه بود که کمتر بازی کردم. در نیم فصل دوم مصدوم شدم و تا پایان بازی کردم. اول این فصل هم در چند بازی دوستانه شرکت کردم، آقای استراماچونی گفت کمی شرایط سخت است، هم پستی زیادی داری و باید بیشتر تمرین کنی. او گفت به نظرمن برو جایی که بیشتر بازی کنی.

چرا از استقلال نرفتی؟

من 11 سال است در این باشگاه هستم، با آقای فتحی صحبت کردم ولی پیشکسوتان خیلی به من روحیه می دهند و می گویند می توانی جزو بازیکنان بزرگ باشگاه بشوی و مثل رده های پایه می توانی بازوبند کاپیتانی تیم بزرگسالان را هم به بازو ببندی. من با آقای فتحی صحبت کردم و ایشان راضی نبود که بروم و من هم به احترام ایشان ماندم و تلاشم را بیشتر کردم.

روز قبل از پایان فصل نقل و انتقالات استراماچونی به تو گفت می توانی جدا شوی. درست است؟

با من صحبت کردند ولی خیلی دیر بود. شب نقل و انتقالات تمام می شد ولی دو سه تیم زنگ زدم، اگر می خواستم جدا شوم باید در همان تایم فسخم را می گرفتم و در نهایت با تصمیم آقای فتحی در استقلال ماندم.

فکر می کنی امکان دارد در این تیم به تو فرصت بازی برسد؟

خیلی سخت است. در این مدت خیلی اذیت شدم. سر این مسائل خانواده ام هم ناراحت هستند ولی ایمان دارم حتی یک نیم فصل هم بیرون بنشینم و بعد وارد زمین شوم می توانم کار خودم را انجام بدهم و همان بازیکن فصل پیش باشم.

با استراماچونی در این باره صحبت کردی؟

خیلی با احترام صحبت کردم، آقا وریا هم بود و شاهد است که وقتی استراماچونی شرایط را گفت من عصبانی نشدم و گفتم هرطور شما صلاح می دانید.

خیلی از بازیکنان قبل از اینکه در زمین فوتبال بزرگ بشوند در اینستاگرام بزرگ می شوند. تو الان چقدر فالور داری؟

من الان 40 هزار فالور دارم.

قبول داری حضور در اینستاگرام برای بازیکنان چندان خوب نیست؟

استقلال اگر در سال های اخیر قهرمان نشده است مهمترین دلیلش اینستاگرام است. هر بازیکنی روز بد دارد، در این مواقع هواداران به پیج بازیکن حمله می کنند و شروع می کنند فحش دادن، این از نظر روحی خیلی روی بازیکن تاثیر دارد. بازیکنان می ترسند نتیجه نگیرند و هواداران به آنها توهین کنند.

تو خودت روزی چند دایرکت داری؟

روزی که بازی می کنم شاید 1000 دایرکت هم دریافت کنم ولی روزی که بازی نمی کنم کمتر است. الان پیام ها برای من مثبت است و هواداران به من دلداری و روحیه می دهند ولی خیلی از بازیکنان تحت فشار هستند.

خیلی از بازیکنان به جایی اینکه در زمین بزرگ شوند، در اینستاگرام بزرگ می شوند، این مساله را قبول داری؟

خوبی اش را گفتم ولی بدی اش این است که بیشتر به حاشیه می روی. در کل فضای مجازی هم خوب است و هم بد. البته آقا وریا به ما گفته کمتر در فضای مجازی باشید و اگر هم هستید در مورد تیم صحبت کنید.

تو در دوره ای هستی که استقلال هافبک های وسط زیادی دارد. فکر می کنی ممکن است بازی کنی؟

بله انتظار دارم. اعتقاد دارم می توانم بازی کنم. از بازیکنان هم پستی ام چیزهای زیادی یاد می گیرم و آنها به من کمک می کنند. علی کریمی مدام با من تماس می گیرد و کمکم می کند ولی بدی اش این است که فرصت بازی کم می رسد. طبیعی است بازیکنی که بازی نمی کند هم ناراحت می شود و هم افت می کند.

ولی تو خودت هم اصرار زیادی به جدایی نداشتی.

من از 10 سالگی در استقلال بودم و الان 21 ساله هستم، دوست دارم همین روند را طی کنم و بتوانم تا آخر پیراهن استقلال را بپوشم. ولی شرایط وقتی که بازی نکنی خیلی بد است.

شنیده می شود تو به استراماچونی اول فصل گفته ای در استقلال به من بازی می رسد یا نه و او خیلی ناراحت شده است.

اصلا. من اول فصل بازی می کردم و ایشان آن زمان من را دوست داشت. خودش گفت شاید به تو بازی نرسد و خودت را آماده کن.

بازیکنان تیم استراماچونی را قبول دارند؟

او خیلی به نظم اهمیت می دهد و تیم ما از پارسال تیم تر است. شفر هم انسان خوبی بود ولی از دور و بری هایش ضربه خورد. تیم پارسال به راحتی می توانست قهرمان شود.

منظورت از دور و بری های شفر چه کسانی هستند؟

آقای شفر به شدت تحت تاثیر پسرش بود. او در مسائل داخل زمین خیلی تاثیر داشت.

در مورد تو هم این اتفاق افتاد؟

من حقم بود بیشتر بازی کنم، روبروی سپیدرود گل زدم ولی دیگر هرگز بازی نکردم. آقای جابر انصاری فوتبالیست خیلی خوبی بود ولی سر یک سری  مسائل  بیرون ماند.

مگر می شود یک بازیکن خیلی خوب باشد و بازی نکند؟

عامیانه بگویم بحث دلالی بود. نمی دانم پشت پرده چه اتفاق هایی افتاد ولی خیلی ها بازی نکردند.

به نظرت کدام بازیکن حقش بود و بازی نکرد؟

خیلی ها، جابر انصاری و فرشاد محمدی مهر حقشان بود بیشتر بازی کنند. میثم تیموری هم بازیکن خیلی خوبی بود ولی استراماچونی به هرکسی خوب باشد بازی می دهد. شما ببینید شاهین طاهرخانی تا حالا بازی نکرده بود ولی در تمرین خوب بود و به ترکیب اصلی رسید.

پس برای خودت این شانس را قائل هستی بازی کنی، درست است؟

صد در صد ولی باید صبر کنم. باید این شرایط را تحمل کنم.

استراماچونی خیلی عصبی به نظر می رسد، این موضوع را قبول داری؟

عصبی که نه، در کارش خیلی جدی است. او احترام خیلی زیادی برای هواداران استقلال قائل است و بیشتر این سخت و جدی بودنش به خاطر هواداران است.

خودش این حرف ها را می زند؟

بله خودش می گوید. او می داند استقلال چند وقتی است که نتیجه نگرفته است و می خواهد شرایط را تغییر بدهد.او خیلی کم حرف می زند اما در تمرینات خیلی جدی است و با دستیارانش تیم فوق العاده ای را تشکیل می دهند.

خیلی ها می گویند استراماچونی دوست ندارد در ایران بماند. تو این را در تمرینات حس کرده ای؟

نه من که سر تمرین می روم همه چیز مثل قبل است. این شایعات در رسانه ها مطرح می شود اما ما به عنوان بازیکن باید تمرین کنیم.

پارسال که در استقلال چهره شدی، خیلی ها تو را با جباری مقایسه می کردند. با او در ارتباط هستی؟

نه ولی آقا مجتبی را خیلی دوست دارم. در رده نونهالان که بازی می کردم خیلی ها می گفتند می توانی مثل جباری شوی. آقا مجتبی واقعا خیلی بازیکن بزرگی بوده اند و من امیدوارم بتواند راه ایشان را بروم.

تو فکر می کنی اینکه استعداد زیادی داری برای تبدیل شدن به یک بازیکن مهم کافی است یا باید بیشتر تمرین کنی؟

من هم تمرین می کنم ولی فرصت پیش نمی آید دیگر. من اعتقاد کنم می توانم بازی کنم ولی نمی دانم چرا به من فرصت نمی رسد. با این حال همیشه سیدحسین حسینی را برای خودم مثال می زنم، کسی که سال ها نیمکت نشین بود ولی بالاخره استعدادش شکوفا شد و توانست رکورددار کلین شیت شود. این مثالی است که هواداران استقلال هم برای من می زنند و سعی می کنند به من دلگرمی بدهند.

استراماچونی تو را از حضور در تمرین منع که نکرد؟

نه اصلا. فقط ایشان گفتند ممکن است به تو کمک بازی برسد و من هم قبول کردم که بمانم.

قبول داری استقلال نسبت به سال گذشته ضعیف تر شده است؟

استقلال پنج شش سال است قهرمان نشده است. در این سال ها ستاره هایی مثل رحمتی، منتظری، امید ابراهیمی، تیام، جپاروف، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان و ... در این تیم بازی کرده اند. به نظر من این موضوع ربطی به مسائل فنی ندارد، همین حالا هم بهترین بازیکنان ایران در استقلال هستند ولی فشار هواداران زیاد است و این باعث می شود بازیکنان نتوانند عملکرد خوشان را داشته باشند.

منظور تو فشارها در فضای مجازی است؟

بله من در تیم هستم و واقعا این فشارها وحشتناک است. تبریزی یکی از بهترین بازیکنان ایران بوده است ولی در استقلال شرایط طوری است که اگر یک بازی هم بد بازی کنی به تو رحم نمی کنند. البته هواداران الان خیلی شرایط خوب است و بازی با فولاد هم ما خیلی خوب بازی کردیم. این تیم پتانسیل قهرمانی را بسیار بیشتر پارسال دارد.

از چه نظر می گویی؟

من پارسال هم در این تیم بودم و اگر استقلال دو سه بازی ببرد مطمئن باشید روی قلتک می افتد مثل آب خوردن می تواند قهرمان شود. این تیم یک سر و گردن از تمام تیم های لیگ بالاتر است و می تواند از پارسال هم بهتر نتیجه بگیرد./ ورزش سه

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید