دربی هفته چهارم استقلال و پرسپولیس در لیگ نوزدهم شمشیر دولبه ای است که هم می تواند سرمربی را به عرش برساند و هم به فرش. این دربی که زودترین دربی تاریخ لیگ برتر است در آرامش یا تنش هفته های بعد معجزه می کند

به گزارش سلام نو و به نقل از همشهری ، گابریل کالدرون و آندره‌‌آ استراماچونی در حالی از ابتدای فصل روی نیمکت پرسپولیس و استقلال نشسته‌اند که قرعه‌کشی امسال، سریع‌ترین شهرآورد تاریخ لیگ برتر را پیش روی‌شان قرار داده است؛ بازی در هفته چهارم! حالا فقط2 هفته تا موعد انجام این مسابقه باقی مانده، رقابتی که نتیجه آن تأثیر بی‌‎نظیری روی آینده کاری هر دو مربی خواهد گذاشت. هم کالدرون و هم استراماچونی فصل را با فراز و نشیب آغاز کرده‌اند. استراماچونی علاوه بر اینکه با مدیران استقلال درگیری‌های زیادی دارد، از 2بازی اول هم فقط یک امتیاز گرفته که اصلا جالب نیست. کالدرون هم به‌خاطر باخت در تبریز تحت فشار است؛ شکستی که نخستین رگه‌های تردید را در دل بخشی از هواداران و کارشناسان به‌وجود آورد. این یعنی شرایط هر دو مربی دشوار است. در این وضعیت داربی زودهنگام، هم می‌تواند به منزله تیر خلاص باشد و هم میانبری به سمت بهشت. اگر این بازی مساوی نشود، با قاطعیت می‌توان گفت مربی برنده آن می‌تواند تا مدت‌ها زیر سایه حمایت هواداران، با آرامش و امنیت به‌کار خود ادامه بدهد.

تجربه نشان داده پیروزی در داربی برای مربیان معجزه می‌کند. وقتی برانکو نخستین داربی‌اش را در آخرین هفته لیگ چهاردهم با پیروزی پشت سر گذاشت، این موفقیت چنان حاشیه امنیتی برای او ایجاد کرد که مردم با وجود ناکامی در هفته‌های آغازین لیگ پانزدهم همچنان پای او ایستادند. بردن داربی حتی به یکی مثل حمید درخشان هم «وقت اضافه» داد. درخشان از روز اول کارش در پرسپولیس به‌خاطر شکل جانشینی‌اش با علی دایی به‌شدت تحت فشار بود و هر روز در مورد عزلش گمانه‌زنی می‌شد. با وجود این، پیروزی او در داربی روز دوم آذر 93باعث شد مدیران و هواداران پرسپولیس تا 16فروردین 94به این مربی فرصت کار دوباره بدهند. وقتی حمید درخشان در اثر بردن داربی می‌تواند از خشمگین‌ترین پرسپولیسی‌های تاریخ یک مجال سه ماهه جدید بگیرد، این اعتبار برای امثال کالدرون و استراماچونی چقدر خواهد بود؟

خیلی امیدواریم که 2 مربی آرژانتینی و ایتالیایی اهل محافظه‌کاری‌های رایج ایرانی‌ها در داربی نباشند. به سبک مربیگری‌شان هم نمی‌خورد که بازیکنان‌شان را 90 دقیقه برای زیر توپ زدن به زمین بفرستند.  بنابراین احتمال جذاب شدن داربی 31 شهریور بسیار زیاد است. با بازنده احتمالی آن مسابقه کاری نداریم، اما مربی برنده تازه بعد از سوت پایان معنی آرامش و بردباری هواداران را خواهد فهمید. حیف است اگر کالدرون یا استرا این فرصت را از دست بدهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید