۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 27866733

حسن روحانی که در جلسه عانی مجلس حضور یافته در مورد فشار اقتصادی موجود گفت:هیچ کشوری در دهه‌های گذشته مانند ایران در فشار اقتصادی بی حد و حصر و حداکثری استکبار جهانی قرار نداشته و مردم در حال تحمل این شرایط هستند.

به گزارش سلام نو، حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: امروز در خدمت نمایندگان محترم مجلس برای معرفی دو وزیر از کابینه هستیم اما در آغاز لازم میدانم ایام سوگواری و ایام شهادت مولایمان حضرت اباعبدالله و اهل بیتشان را به ملت بزرگ ایران و مسلمان و حضار محترم تسلیت بگویم. امیدوارم همه ما بتوانیم پیرو راه آن عزیزی باشیم که گفت قیام من برای سامان دادن به امور جامعه و نجات امت از انحراف، قیام و نهضتم را آغاز کردم که اراده و تصمیم من امر به خوبی ها و نهی از پلشتی ها است، راه من راه جدم، پدرم و برادرم خواهد بود.

او ادامه داد: امید همه ما این است که بتوانیم پیرو آن بزرگوار باشیم و در مسیر استقرار خوبی ها و پاک کردن جامعه از بدی‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

روحانی در ادامه با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: شرایط امروز کشور نیاز به نقش آفرینی همه قوا و سایر ارکان دارد. من به یاد ندارم که هیچ کشوری در دهه‌های گذشته مانند ایران امروز در فشار اقتصادی بی حد و حصر و حداکثری استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته باشد. طراحی بر این بود که در ۱۶ ماه پیش با تحریم شدیدی که علیه ایران اعلام و اجرا می‌شود، حداکثر کشور ۶ ماه بیشتر نتواند تاب آوری داشته باشد.

وی افزود: اگر ما به تاریخ کشورهای دیگر مراجعه کنیم با اینچنین تحریمی که از تحریم صادرات نفت و سایر موارد گرفته تا تحریم شدید بانکی، کشتی‌رانی و بیمه و سایر تحریم‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم، هیچ کشور معمولی نمیتوانست بیش از ۶ ماه دوام بیاورد.

روحانی ادامه داد: این که طراحی آنها اینگونه بود که تا ۶ ماه از نظام و مجلس چیزی باقی نمانده باشد با محاسبه عادی خیلی غلط نبود اما وقتی این محاسبه در برابر یک ملت آبدیده و دارای ایمان قوی و اعتقاد به خاندان رسالت قرار گرفت، محاسباتی غلط بود و آنها هم امروز به این واقعیت رسیده اند. من اگر بخواهم یک کلمه بگویم این است که امروز نگاه دنیا به ایران بعد از ۱۶ ماه مقاومت حتی نگاه آمریکا عوض شده است، آنها هم به این نتیجه رسیده اند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ایران را به زانو در بیاورند.

رئیس جمهور با بیان این نکته که این همه پیغامی که از سوی کشورهای مختلف مشاهده می کنیم نشان دهنده این است که این راه ها پاسخ نخواهد داشت، افزود: آنها هم میدانند این جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی ۳۰ سال قبل که هیچ نتیجه ای نداد و ملت ما در برابر کشورهای جهان و کشوری که خود را به ایدئولوژی شرق و سلاح فرانسه خود را مسلح کرده بود و با پول عربستان فکر نمی‌کرد در برابر ملتی که دو ابرقدرتی جهان در کنار دشمنان ایران قرار گرفتند، شکست بخوردند.

روحانی ادامه داد: برخی از کشورهای مرتجع منطقه فرودگاه در اختیار دشمن ایران گذاشته بودند و علی رغم حصری که برای ما ایجاد کرده بودند، رزمندگان بزرگ ما با فرزندان خود پیروزی را به دست آوردند. این جنگ تحمیلی دوم که از نوع اقتصادی است سرنوشتی بهتر از آن جنگ نخواهد داشت در این جنگ تحمیلی هم ملت ما پیروز صحنه است. این امروز ادعا نیست.

/خبرآنلاین

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید