گروهی از نمایندگان مجلس و هنرمندان در تلاش‌ برای حل مشکل زندانیان زن، نامه ای منتشر کردند و به احکام خبرنگاران و فعالان مدنی مانند نوشین جعفری اعتراض کردند

شهرزاد جعفری، خواهر نوشین جعفری عکاس بازداشت شده تئاتر و سینما نیز بازداشت شد

به گزارش سلام نو، اعتماد آنلاین نوشت: علی مطهری، الیاس حضرتی، به همراه تعداد دیگری از نمایندگان مجلس از جمله غلامرضا حیدری، علی نوبخت، قاسم میرزایی‌نیکو، عبدالکریم حسین‌زاده، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی، سیده حمیده زرآبادی و... در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس قوه قضائیه خواستار اصلاح احکام صادرشده برای برخی روزنامه‌نگاران، فعالان رسانه‌ای و مدنی شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، دامت برکاته

ریاست محترم قوه قضائیه

با اهدای سلام، اخیراً احکام سنگینی در خصوص برخی خبرنگاران مانند خانم‌ها مرضیه امیری و عاطفه رنگریز و ندا ناجی به اتهام حضور در تجمع کارگران در روز کارگر مقابل مجلس شورای اسلامی صادر شده است که اقناع جامعه را با مشکل مواجه کرده است. اگر جرم آنها حضور در تجمع بوده که خلاف قانون اساسی نیست و اگر تهیه گزارش بوده وظیفه ذاتی آنها بوده است. همین‌طور است رفتاری که درباره فعال اجتماعی خانم نوشین جعفری صورت گرفته است. انتظار ما نمایندگان از جنابعالی که طلیعه خوبی در مسئولیت جدید خود داشته‌اید این است که این سخت‌گیری‌ها که به بهانه حفظ نظام انجام می‌شود و هیچ ضرورتی ندارد اصلاح شود.

حمایت بیش از ۲۰۰ هنرمند از نوشین جعفری

روزنامه شرق هم خبر داد که بیش از ۲۰۰ هنرمند در بیانیه‌ای حمایت خود از نوشین جعفری، عکاس بازداشت‌شده تئاتر و سینما را اعلام کردند.

رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان ایرانی، در حساب توییتری خود با انتشار این بیانیه، از «نگرانی عمیق» خانواده سینما و تئاتر از «وضعیت نگهداری و سلامت» نوشین جعفری خبر داده است. پیام صوتی نوشین جعفری به یک فعال مدنی برای استمداد و کمک، توجهات بسیاری جلب کرده است اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در واکنش به فایل صوتی نوشین جعفری، گفته است: متهم ممکن است هرگونه ادعایی را مطرح کند. لازم به توضیح است که سخنگوی قوه قضائیه دلیل بازداشت نوشین جعفری را «اهانت به سیدالشهدا و عزاداری» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان کرده است.

خواهر نوشین جعفری هم بازداشت شد

گفتنی اینکه، شهرزاد جعفری، خواهر نوشین جعفری عکاس بازداشت شده تئاتر و سینما نیز دیروز یکشنبه دستگیر و به زندان منتقل شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید