رییس جمهور در سخنانی به مناسبت هفته دولت گفت: زندگی خوش مردم وابستگی زیادی به این دارد که دولت از اختیارات و قدرت بالایی برخوردار باشد

به گزارش سلام نو، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در پانزدهمین جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه خوشحالم در هفته دولت  از کسانی که خدمت رسانی بهتری به مردم انجام داده اند تقدیر کردیم.

وی با اشاره به نامگذاری این جشنواره به نام شهید رجایی از شهیدان باهنر و رجایی به عنوان افرادی یاد کرد که  در خلق و خوی  خدوم، متواضع و پرشور و مخلص بودند.

روحانی در ادامه به شرایط کشور پرداخت و یادآور شد :البته ما امروز کشورمان با مشکلاتی مواجه است که از سوی بدخواهان ملت به ما تحمیل شده است.

وی افزود: هرچند شرایط امروز ما با زمان شهیدان رجایی و باهنر متفاوت است اما باید به یاد آوریم در شرایطی که دشمن به ما حمله کرده بود و مزدوران و منافقان به جان مردم افتاده بودند و مردم و خدمتگذارانشان را به شهادت می رساندند، و علاوه بر این یک فاصله و شکافی هم در میان مسئولان اجرایی، مقننه و قضاییه به وجود آمده بود ، با همه این مشکلات در نخستین سالهای دهه 60 مردم، امام و امت را کنار نگذاشتنند و آن دوران را پشت سر گذاشتیم.

روحانی با بیان اینکه ما جنگ فعلی را باید با فتح ملت ایران بر متجاوزان و دشمنان به پایان بریم، تاکید کرد: شاید اداره کشور امروز با سبک و سیاق سال‌های قبل متفاوت باشد اما حتما باید مدیران ما با ابتکار عمل معضلات را به فرصت تبدیل کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مهم است هزینه ها را در خدمت رسانی به مردم پایین آوریم، اظهار کرد: در شرایط فعلی که مردم ما با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، حتما لازم است با روی گشاده با مردم برخورد کنیم، اما این ممکن نمی شود مگر اینکه خود را خدمت‌گذار مردم بدانیم.

وی افزود: تا زمانی که خود را رییس بدانم نمی توانم با روی گشاده به مردم بنگرم ما رییس نیستیم ما خدمتگذار مردم هستیم و مردم ما را انتخاب کردند که به آنان خدمت کنیم، هرچه خدمت رسانی ما کمتر باشد مشروعیت ما کمتر می شود. مردم به ما رای ندادند که چند سال رییس باشیم و بعد برویم. مردم این‌همه وقت می‌گذارند و با همه سختی ها پای صندوق رای می آیند تا با امید بیشتر کسانی را انتخاب کنند که به آنان خدمت کنند.

روحانی با بیان اینکه امام در زمان جنگ بالاترین قدرت را به دولت داد، تاکید کرد: ایشان مخصوصا در چهار سال پایانی عمر شریفش بسیار از دولت حمایت کرد و اختیارات فراوانی به آن داد. تا زمانی که اختیارات دولت بالا نباشد و قدرت زیادی نداشته باشد مردم زندگی خوشی نخواهند داشت. البته این معنایش دیکتاتوری و خودرایی نیست بلکه قدرت داشتن برای رسیدگی به امور مردم و رفع مشکلات و مسائل است.

وی افزود: بعضی ها انتقاد می کنند و نصیحت می کنند اما در قالب آن می خواهند نیش بزنند و تخریب کنند. در حالی که اصل نصیحت و انتقاد، همانطور که امیرالمومنین می فرماید خالصانه و خالی از فریب است. پس اگر روزی دستگاه نظارتی به جای نظارت دخالت کرد دیگر مدیر نمی تواند کار کند. نظارت را برای این درست نکردیم که مانع و سرعت گیر درست کنیم و دل مدیر را بلرزانیم بلکه برای کمک رسانی به دولت است./ ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید