‏⁧فریدون‌ احمدی⁩ و محمد عزیزی⁩ دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که به تازگی به اتهام معاونت در اخلال بازار خودرو بازداشت و به زندان اوین⁩ منتقل شده‌اند و برای آزادی آن‌ها وثیقه میلیاردی تعیین شده است وثیقه‌ای که تاکنون تامین نشده.

به گزارش سلام نو پس از دستگیری مدیرعامل شرکت ایران خودرو و تشدید مبارزه فساد در حوزه خودرو سازی برخی رسانه‌ها مدعی شدند که دو نماینده مجلس شورای اسلامی به اتهام معاونت در اخلال بازار خودرو بازداشت و به زندان ⁧اوین⁩ منتقل شده‌اند. در ساعات اولیه گفته شد برای هر کدام از آنها وثیقه ۱ میلیاردی در نظر گرفته شده است.

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار در توییتی در این باره نوشت:

‏⁧فریدون‌ احمدی⁩ و محمد عزیزی⁩ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اتهام معاونت در اخلال بازار خودرو بازداشت و به زندان اوین⁩ منتقل شده‌اند. برای هر کدام از آنها وثیقه ۱ میلیاردی در نظر گرفته شده است.

فریدون احمدی و محمد عزیزی، نمایندگان زنجان و ابهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با "پرونده سایپا" و "معاونت در اخلال بازار خودرو" دستگیر شده‌اند. فریدون احمدی  نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع و نایب رئیس فراکسیون امامزادگان. این دو از لیست اصولگرایان به مجلس وارد شده‌اند.

علیرضا سلیمی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می‌گوید هنوز مدارک و اسناد مربوط به بازداشت این دو نفر دریافت نشده تا درباره "عدول از وظایف نمایندگی" این دو تصمیم‌گیری شود. رئیس "فراکسیون شفاف سازی" مجلس نیز به خبرگزاری ایلنا گفته که از جزییات ماجرا چیزی نمی‌داند و خبر را از منابع غیررسمی شنیده است.

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه با تایید بازداشت دو نماینده مجلس گفت: این دو نماینده در ارتباط با پرونده‌ای درباره فروش محصولات سایپا که از مدتها قبل در دادگستری و دادسرای تهران تشکیل شده بود، بازداشت شدند.

وی افزود: آنها در فرایند دادسرا مکررا احضار شدند و تحقیقات لازم به عمل آمد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قرار تامین صادر شد که این نمایندگان نتوانستند وثیقه تعیین شده را بسپارند و بازداشت شدند و هروقت وثایق موردنظر را ارائه کنند تا زمان رسیدگی دادگاه، آزاد خواهند شد.

یک عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، نیز در خصوص این موضوع گفته است: چندی پیش نیز یکی از این دو نفر در ارتباط با همین پرونده برای ساعاتی بازداشت شده بود که در نهایت با قرار التزام آزاد شد؛ با توجه به اینکه قرار التزام صادره قبلی معتبر بوده روشن نیست برچه مبنایی تبدیل به وثیقه ده میلیارد تومانی شده است.

خبرگزاری فارس درباره دخالت محمد عزیزی نوشته بود: «یک شرکتی بهداشتی در ابهر که در زمینه پوشک فعالیت دارد با سرمایه گذار ترکیه‌ای سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات مواد اولیه پوشک دریافت کرده و بعد از واردات با انحصار طلبی از دادن این مواد به شرکت‌های پایین دستی امتناع ورزیده است. در نتیجه باعث کمبود و افزایش ناگهانی و چند برابر قیمت پوشک شده است.»

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حدود دو ماه پیش گفته بود که محمد عزیزی، یکی از این دو نماینده، به اتهام «فساد اقتصادی» به مدت چند ساعت بازداشت شد اما در نهایت تنها با قرار التزام به حضور «با قول شرف» آزاد شده بود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید