رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد که از حدود 8 میلیون گردشگر خارجی که پارسال وارد ایران شدند، سهم عمده ای متعلق به گردشگران درمانی بوده است

به گزارش سلام نو، علی اصغر مونسان شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی و بزرگترین قطب توریست درمانی غرب کشور در اراک اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد ورود گردشگر به کشور ثبت شده است که باز هم بخشی از این گردشگران را گردشگران درمانی تشکیل می دهند.

وی افزود: گردشگران درمانی یکی از بخش‌های مهم گردشگری محسوب می‌شوند و به ازای هر گردشگر ۲ هزار و ۴۰۰ دلار هزینه کرد در نظر گرفته شده است که این نشان از اهمیت این بخش دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: به نظر می‌آید که این فرصت خوبی است که در کشور وجود دارد که شهر اراک نیز بایستی این مورد فعال می شد.

وی خاطرنشان کرد: از آژانس های گردشگری برای رونق پروازهای اراک باید کمک گرفته شود و به نظر می‌آید بازار خوبی چون بازار قم در کنار اراک وجود دارد که حجم زیادی گردشگر از کشورهای عربی در آنجا حضور دارند که تبلیغات لازم می‌تواند آنها را به سمت اراک جذب کند. البته اداره کل میراث فرهنگ و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی باید روی این موضوع بیشتر فعال شود و کار کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: در شهرهای بزرگ در حوزه گردشگری حضور دلالان هم مشکلاتی ایجاد کرده که کنترل آن در اراک می‌تواند یک مزیت باشد.

مونسان گفت: گردشگرانی که به منظور درمان به اراک می آیند اگر راحتی خیال برایشان تجربه شود و با قیمت مناسب روبرو شوند، زمینه ورود بیشتر گردشگر به این شهر فراهم خواهد شد/ مهر

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید