نخست وزیر پاکستان حکم تمدید فرمانده ارتش پاکستان برای سه سال آینده را صادر کرد

به گزارش سلام نو، رسانه های پاکستان به نقل از بیانیه کاخ نخست وزیری این کشور اعلام کردند: عمران خان بنابر اوضاع امنیتی منطقه حکم ابقای فرمانده ارتش پاکستان در این سمت را صادر کرده است .

براساس این گزارش، مدت فعالیت ژنرال باجوا در حالی برای سه سال آینده تمدید شد که وی قرار بود آبانماه امسال (نوامبر 2019) بازنشسته شود.

ششم آذرماه سال 1395 رئیس جمهوری وقت پاکستان طی حکمی و بنا به پیشنهاد نواز شریف نخست وزیر پیشین این کشور، قمرجاوید باجوا را به عنوان فرمانده جدید ارتش پاکستان منصوب کرده بود.

کارشناسان پاکستانی در واکنش به تمدید فعالیت فرمانده ارتش این کشور، این تصمیم را مثبت دانسته و می گویند: دولت پاکستان همزمان با تشدید تنش ها با هند بر سر کشمیر و فرآیند صلح افغانستان که وارد مرحله حساسی شده است، تصمیم به موقعی گرفت.

ژنرال قمر جاوید باجوا تجربه زیادی در امور منطقه کشمیر و مناطق شمالی پاکستان دارد و در پست ها و مسئولیت های مختلف در ارتش خدمت کرده است.

فرمانده ارتش پاکستان افراط گرایی را بزرگ ترین تهدید برای این کشور می داند و روزهای اخیر نیز ضمن تاکید بر مقابله با هرگونه تجاوز خارجی علیه پاکستان، گفت: ملت و نیروهای مسلح پاکستان در کنار مردم کشمیر قرار دارند./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید