۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 26548796

سگ کشی در سال های اخیر بارها و بارها در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده است و همین امر باعث شده تا شهروندان از این مساله متاثر شوند. این در حالی است که در طی این سالها هیچکس پاسخی برای این کشتار بی رحمانه نداده است.

شهردار شهرستان کهریزک هم این خبر را کذب محض خوانده و آن را دروغی علیه شهرداری خوانده است. نعمت زاده حتی گفته در حال پیگیری برای پیدا کردن فردی هست که این خبر را منتشر کرده است و قطعا از طریق مراجع قانونی شکایت انجام خواهد گرفت.

با این حال آن طور که می توان از پیام های مردم در فضای مجازی به ویژه توییتر استنباط کرد مردم این گفته های شهرداری را فارغ از درستی یا نادرستی آنها باور نکرده اند. از روز گذشته تاکنون #سگ_کشی در توییتر ترند شده است. امروز دوشنبه 28 مردادماه 98 به دنبال پخش تصاویر و ویدیوهای سگ کشی در کهریزک تعدادی از حامیان حقوق حیوانات در مقابل ساختمان شهرداری تهران واقع در خیابان بهشت دست به تجمع اعتراضی زدند.

سگ کشی در سال های اخیر بارها و بارها در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاده است و همین امر باعث شده تا شهروندان از این مساله متاثر شوند. این در حالی است که در طی این سالها هیچکس پاسخی برای این کشتار بی رحمانه نداده است.

سلام نو – سرویس اجتماعی: ماجرای کشتن سگ های زبان بسته ماجرای جدیدی نیست. با این حال اخیرا انتشار ویدیوهای ناراحت کننده در رابطه با سگ کشی احساسات بسیاری از مردم به ویژه  مدافعان حقوق حیوانات را جریحه دار کرده است.

به گزارش سلام نو، چند وقت پیش بود که خبر کشتار سگ ها در البرز سر وصدای زیادی کرد. بهمن 97 خبری منتشر شد که در آن از سگ کشی با سیانور گفته شده بود. کشتاری که مدیرکل اداره محیط زیست استان البرز هم نتوانست آن را تکذیب کند. فردین حکیمی، مدیرکل اداره محیط زیست استان البرز در این باره گفته بود سگ ها و هر موجود دیگری همچون انسان ها حق زندگی دارند و این اقدام خارج از انسانیت است.

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر شهرداری تهران چند وقت پیش بود که در مناقصه ای که برگزار کرد مدیریت مرکز ساماندهی سگ‌های مهدی آباد واقع در جاده تهران قم بعد از کهریزک را به پیمانکار واگذار کرد. مقرر شده بود تا پیمانکار  عقیم‌سازی، واکسیناسیون و کنترل و نگهداری سگ‌های بدون صاحب را به عهده بگیرد اما حالا ویدیوهایی در فضای مجازی پخش شده که بر اساس آن سگ ها با تزریق اسید کشته می شوند.

حمیدرضا تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران هم نسبت به حواشی پیرامون سگ کشی واکنش نشان داده و آن را نوعی سوء تفاهم خوانده که بهانه برای سیاه نمایی توسط برخی افراد داده است. او در این باره اظهار کرده است: سگ‌های بلاصاحب نیز توسط داروی بیهوشی ابتدا بیهوش می‌شوند سپس توسط خودروهای مخصوص به مرکز قرنطینه حیوانات بلاصاحب در آرادکوه منتقل می‌شوند و در آنجا پس از بازبینی توسط پزشک اقدامات لازم از جمله واکسیناسیون، عقیم‌سازی و پلاک‌گذاری آن‌ها انجام شده و در نهایت مجدداً رهاسازی می‌شوند.

پس از پخش این ویدیوهای تکان دهنده بسیاری نوک پیکان انتقاداتشان را به سوی شهرداری نشانه رفتند و از وضع نا به سامان این سگ ها و کشتار بی رحمانه ای که صورت گرفته انتقاد کردند. با این حال غلام محمدی، مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران در واکنش به این اتفاق به فارس گفته است: این تصاویر مربوط به این روز‌ها نبوده و این اتفاق در سال ۹۶ رخ داده است.

به گفته محمدی پیمانکار خاطی از سوی شهرداری تهران عزل شده و بی شک به هیچ پیمانکار و مسوولی اجازه نمی‌دهیم برخلاف ارزش‌های انسانی و اسلامی با خلایق رفتار کند. نه تنها پیمانکار خلع ید شده است بلکه با مسئولین و مسببین برخورد قاطع شده است. مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری در سازمان مسئول نیز به عنوان ناظر پیمانکار عزل شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید