یک فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت که اعتراض به دیگران باید از برنامه اصلاح طلبان خارج و توجه به عملکرد خود، پایه تمرکز و رهیافت آنان قرار بگیرد

به گزارش سلام نو، «محمدرضا جلائی پور» روز یکشنبه در نشست "جامعه ایران تا انتخابات" که در دفتر مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی برگزار شد؛ افزود: اصلاح طلبان اگر می خواهند حضوری "سرمایه ساز" داشته باشند باید ۸ ویژگی را سرفصل برنامه های خود قرار دهند.

وی  این ۸ ویژگی را پیش شرط های موفقیت اصلاح طلبان قلمداد کرد و گفت: اولین مکانیزم حضور سرمایه ساز در انتخابات آینده  "برگزاری انتخابات مقدماتی" شفاف و دموکراتیک در درون جریان اصلاحات است.

جلائی پور خاطرنشان کرد: انتخاب اعضای شورای عالی سیاست گذاری باید بر مبنای قدرت تاثیرگذاری و محبوبیت افراد حقیقی و بدنه اجتماعی افراد حقیقی باشد. این کار شبیه به روشی است که احزاب پیشرو در دنیا انجام می دهند. لذا در ابتدا باید انتخابات مقدماتی درون تشکیلاتی توسط اصلاح طلبان به رسمیت شناخته شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: دومین ویژگی حضور اصلاح طلبان برای انتخاباتی تاثیرگذار، شکار نیروی های توانا از سطح جامعه است. اصلاح طلبان باید به سراغ افراد با انگیزه، باسواد و ناشناخته ای بروند که تا کنون بیرون از دایره توجه بوده اند و پس از شکار؛ آنها را برای ورود به قدرت آموزش دهند.

وی اظهار کرد: برنامه بسیج گری، رای آوری مبتنی بر فساد ستیزی واقعی، عدالت طلبی، مبارزه با تبعیض، دفاع از حقوق بشر و دموکراسی، سومین راهبردی است که در شرایط کنونی به داد اصلاح طلبان می رسد.

جلائی پور تعهد کاندیداهای اصلاح طلب به اصل شفافیت را چهارمین ویژگی ورود اصلاح طلبان به انتخاباتی سرمایه ساز عنوان کرد و افزود: کاندیداهای جریان اصلاح طلب باید قبل از ورود به لیست در خصوص نظارت و پذیری و پاسخ گوئی به تشکیلات خود تعهد بدهند و به منشوری که امضا می کنند التزام داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: لیست اصلاح طلبان باید دارای سیستم یا فردی باشد که توان به خط کردن و منسجم کردن کاندیداها را داشته باشد. بنابراین پنجمین ویژگی از نظر من سازمان دهنده ای است که اقتدار داشته باشد.

وی اضافه کرد: ششمین ویژگی که اصلاح طلبان برای جلوگیری از فرصت سوزی در نظر بگیرند، «بسیج رای دهنگان متناسب با زیست بوم سیاسی و رسانه ای» است، تاکید کرد: اقناع رای دهنگان باید هدفمند و با در نظر گرفتن زیست بوم و گروه هدف باشد و به صورت هدفمند خوراک رسانه ای را متناسب به گروه هدف تنظیم کنند.

جلایی پور با بیان اینکه هفتمین شرط پیروزی «تهیه پلت فرمی» برای رصد عملکرد نمایندگان اصلاح طلب است، خاطرنشان کرد: حتی قبل از انتخابات باید این اتفاق بیفتد، به طوری که در تمام مدت کاندیدا و نماینده اصلاح طلب در آن قالب عمل کند.

وی افزود: تغذیه نمایندگان توسط نهاد تشکیلاتی اصلاح طلب هشتمین شرط ورودی سرمایه ساز در انتخابات است. این مورد را هم باید قبل انتخابات به رای دهنگان قول بدهند به طوری که کاندیدای اصلاح طلب به طور مرتب با نهاد اصلاح طلب در ارتباط بوده و حتی نطق ها و طرح هایی در اختیارش قرار گیرد و نماینده ملزم به پیش برد سیاست های تشکیلات باشد./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید