رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشکر از خدمات درمانی و پزشکی که سعودی ها به حجاج ارائه کردند، گفت در پی فراهم کردن حمایت حقوقی و کنسولی از حجاج ایرانی هستیم<br/> 

به گزارش سلام نو، علیرضا رشیدیان در گردهمایی فرهیختگان و اساتید دانشگاه‌ها در شهر مکه مکرمه افزود: استفاده از نظرات نخبگان و اصحاب اندیشه و صاحب‌نظران، موجب دوام و بقای حکومت‌ها در طول تاریخ است. هر چه زمینه و ظرفیت بیشتری برای این کار فراهم شود، نتایج آن برای کشور و نظام ما و حتی جامعه اسلامی بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: حج نقطه وحدت، محبت، ارتباط و تعامل میان مسلمانان کشورهای مختلف است و باید با تقویت تعاملات دراین زمینه، به رفع شبهات نسبت به ایران و شیعیان کمک کنیم و این زمان فرصت خوبی برای فراهم کردن این پیوندهاست.

رشیدیان همچنین حج را فرصت بازسازی و احیای درونی فرد دانست و ابراز امیدواری کرد: زائران ایرانی برای بازگشت هر چه بیشتر به ارزش‌های معنوی و اخلاقی در جامعه تلاش کنند.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان اینکه ۲۲ کارگروه تخصصی، آسیب‌شناسی حج را در حوزه های مختلف انجام می‌دهند، به برخی پرسش‌ها درباره برنامه غذایی، وضعیت هتل‌ها و دیگر مسایل اجرایی حوزه حج پاسخ داد.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خدمات از جمله تلاش‌ها در این آسیب‌شناسی بوده و هست، افزود: در این راستا تلاش‌های خوبی برای امسال انجام شد و برنامه ریزی‌ها بر آن است تا سال آینده نسبت به رفع ضعف‌ها و مشکلات موجود و بهبود امور و تقویت قوت‌ها تلاش‌های وسیع‌تری صورت گیرد.

رشیدیان همچنین در واکنش به مباحثی که در زمینه کمبود فضا و مشکلاتی در زمینه وضعیت سرویس‌های بهداشتی در سرزمین منا هم گفت: در تلاشیم طرف سعودی را متقاعد سازیم اجازه دهد با توسعه فضا در دو طبقه این مشکل مرتفع شود.

وی درباره برقراری سفر عمره نیز گفت: عربستان باید تضمین بدهد که عزت، شرافت، امنیت و آرامش زائران ایرانی را در سفر عمره تامین می‌کند. همچنین از جمله مباحث جدی در این قضیه با توجه به نداشتن سفارت و کنسولگری فعال در عربستان؛ در دست پیگیری است، فراهم شدن حمایت حقوقی و کنسولی از زائران ایرانی است که باید محقق شود.

رشیدیان همچنین از خدمات ارایه شده در حوزه بهداشتی و درمانی طی حج امسال به زائران ایرانی قدردانی کرد و گفت: امسال تلاش کردیم از ظرفیت‌های درمانی مراکز ایرانی و عربستان توامان در خدمت به حجاج ایرانی استفاده کنیم و اکثریت حجاج از خدمات پزشکی راضی هستند.

در این نشست که نزدیک به سه ساعت بطول انجامید و حدود ۳۰۰ تن از اساتید دانشگاه در آن حضور داشتند، ۲۵ تن از شرکت کنندگان به صورت حضوری دیدگاه‌های خود را در باره نحوه برگزاری حج امسال ارایه کردند و شماری نیز به صورت مکتوب نظرات خوو را ارائه کردند./ ایلنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید