کاربران اینستاگرام به زودی قادر خواهند بود با کمک یک برنامه جدید به نام Usage insights بر زمانی که صرف فضای مجازی می کنند، نظارت کنند. نظارت بر زمانی که در رسانه های اجتماعی می گذرانید بسیار دشوار است، زیرا بسیاری از ما در گرداب صرف بیش از حد زمان، برای دیدن عکس ها و فیلم های نزدیکترین دوستان مان و افرادی که نمی شناسیم افتاده ایم.

هفته گذشته گوگل از کنترل های جدید مدیریت زمان خود پرده برداشت، روشی اساسی و جدید تا افراد با استفاده از  آن، این برنامه را پیگیری کنند.  ظاهراً دیگران از جمله کاربران اینستاگرام، برای پیروی از آن خود را با این آپشن جدید وفق می دهند.

محققان کشف کردند چیزی که اینستاگرام در زمان ایجاد این برنامه و وقتی که برنامه کد گذاری می شد پنهان کردن کد برنامه اندروید اینستاگرام بود که به کاربران زمان گذرانده شده در شبکه های اجتماعی مشهور را نشان می داد.

مدیر عامل اینستاگرام کوین سیستروم به سرعت این خبر را در توییتر تأیید کرد. وی نوشت:

«ما در حال ساختن ابزارهایی هستیم که به جامعه اینستاگرام کمک می کند تا درباره زمان سپری شده در اینستاگرام بیشتر بدانند. زمان صرف شده باید مثبت و از طرف کاربر کاملا عمدی باشد.»

یک استاد روانشناسی و روانشناسی بالینی معتقد است که ابزار جدید نظارت بر زمان اینستاگرام گامی در جهت مثبت است. او می گوید:« استفاده از رسانه های اجتماعی مانند خوردن چیپس سیب زمینی است. ما این کار را بی فکر انجام می دهیم، و بعد از آن 500 کالری می خوریم بدون اینکه به آن فکر کنیم.»

با این حال، وی اظهار داشت که اثربخشی آن بستگی به چیزی دارد که ابزار دقیقاً اندازه گیری می کند و میزان روشنی از ارائه داده ها دارد. او توضیح می دهد:« درحالت ایده آل، اگر علامت هشداری وجود داشت که بعد از سپری شدن مدت زمان مشخصی این اپلیکیشن خاموش می شد، بهتر بود.»

از این گذشته، تحقیقات نشان داده است که بیشتر استفاده از رسانه های اجتماعی در مورد سلامت روان  اثر مثبتی ندارد. علاوه بر بسیار اعتیاد آور بودن، می تواند بر عزت نفس تأثیر منفی بگذارد و باعث افسردگی شود. تحقیقات نشان داد که از همه سایتهای پیشرو در رسانه های اجتماعی  از جمله اسنپ چت، فیس بوک، توییتر و یوتیوب، اینستاگرام از همه بدتر است. در حالی که محققان دریافتند که این می تواند یک بستر مثبت برای خودآگاهی و هویت  شما باشد.

آنها همچنین تعیین کردند که این بستر می تواند بر روی بدن و خوابیدن زنان تأثیر منفی بگذارد و در FOMO  جوانان (ترس از دست دادن) مشارکت داشته باشد.  چندین مطالعه نیز مشخص کرده اند که صرف وقت کمتری در رسانه های اجتماعی، شما را به فردی شادتر تبدیل می کند. حتی بدون ویژگی های نظارت بر زمان در برنامه های رسانه های اجتماعی، می توانید با محدود کردن خود، کنترل استفاده خود را به دست بگیرید. با اینکه شاید ویدیو تست آووکادو صبحانه دوستتان را از دست بدهید، ولی در دراز مدت شما فردی شادتر می شوید.

نظر شما درباره این ایده چیست؟

آیا با افزودن ابزار نظاره گر زمان سپری شده در اینستاگرام، تحت تأثیر قرار گرفتید؟ به نظرتان تمام شبکه های اجتماعی باید از این برنامه پیروی کنند؟ آیا اگاه بودن از زمان سپری شده به افراد در مشکلات اعتیاد به اینترنت کمک می کند؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید