۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 25926096

دکتر افشین احمدی، رییس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج اعلام کرد علت اولیه مرگ دانش آموز سنندجی در این بیمارستان نارسایی کبد بوده است.

به گزارش سلام نو، این نخستین اظهار رسمی گروه پزشکی درباره مرگ این دانش آموز در سنندج است. او می گوید: علت اصلی مرگ این بیمار در جواب کالبد شکافی پزشکی قانونی و در ۲ ماه آینده مشخص می‌شود.

«پرستو نصیری» دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان دخترانه شهید بهمنی محله عباس‌آباد سنندج ۱۶ مردادماه برای مداوا به بیمارستان تامین اجتماعی این شهر مراجعه کرده بود. او ساعت ۱۴:۲۷ دقیقه روز چهارشنبه ۱۶ مرداد، پذیرش و ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه به اتاق عمل برده شد.

به گفته رییس بیمارستان تامین اجتماعی، به تشخیص پزشک معالج، بیمار برای عمل جراحی «کیسه صفرا» به اتاق عمل برده شد، اما ساعتی بعد از عمل، بیمار فوت شد.

دکتر افشین احمدی، رییس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج گفت: مراجعه کننده به دلیل فشار پایین و بی حالی توسط پزشک معالج در بیمارستان، بستری و با انجام آزمایش و سونوگرافی مشخص شد که در شکم او مایعی وجود دارد و این موضوع باعث شد پزشک برای تشخیص مایع موجود در بدن بیمار، او را به اتاق عمل انتقال دهند.

وی تایید کرد: بعد از تشخیص پزشک، مشخص شد هیچ گونه پارگی و سنگ صفرا در بدن بیمار وجود ندارد، اما در انجام آزمایشات، «کبد و قلب» بیمار در وضعیت نامناسبی قرار داشت.

وی یادآورشد: برخی از متخصصان قلب و بیهوشی بعد از ویزیت بیمار تشخیص دادند که بیمار به احتمال بالای ۹۰ درصد فوت کند، در نهایت بیمار ۷ ساعت بعد از خروج از اتاق عمل به دلیل ایست قلبی فوت کرد.

به گفته وی، کمیته مردمی بیمارستان تامین اجتماعی سنندج روز شنبه ۱۹ مرداد با حضور شماری از پزشکان، تشکیل و در آن دلیل مرگ این نوجوان بررسی و علت مرگ «مسمومیت یا نارسایی کبد» تشخیص داده شد.

مرگ این نوجوان سنندجی پس از جراحی در بیمارستان، از سوی رییس آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج رسانه‌ای شد و بازتاب گسترده‌ای یافت. با این حال رییس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج، منکر هرگونه قصور پزشکی و ارایه خدمات به بیمار شد و با تاکید گفته، هیچ گونه قصور پزشکی در ارایه خدمات بیمارستانی وجود نداشته است./ایسنا

46

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید