۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 25808857

معترضان هنگ‌کنگی بعد از اعتراضات گسترده دیشب و برخورد خشونت بار پلیس با گاز اشک‌آور و باتوم با آنها امروز هم به اعتراضشان ادامه داده و به خیابان می‌آیند.

به گزارش سلام نو، به نقل از تلگراف، ایستگاه‌های مترو در هنگ‌کنگ امروز (دوشنبه) پس از درگیری‌های دیشب، سرویس‌دهی را از سر گرفته‌اند و خیابان‌ها پس از درگیری‌های دیشب بین پلیس و تظاهرکنندگان علیه دولت، در حال پاک‌سازی‌اند.

روز یکشنبه، پلیس با افزایش شدت عمل، اقدام به شلیک پیوسته گاز اشک‌آور علیه معترضان کرد و در مرکز شهر هنگ‌کنگ و نیز نواحی کارگری، معترضان را با استفاده از باتوم، پس‌ راند.

طی این درگیری‌ها، معترضان دست به پرتاب دو بمب کوکتل مولوتف زدند که به زخمی شدن یک نیروی پلیس منجر شد؛ در همین حال، پلیس با هجوم به ایستگاه‌های مترو و شلیک گاز اشک‌آور، اقدام به دست‌گیری معترضان کرد.

تصاویری که در رسانه‌های مجازی پخش شده است، پلیس ضد شورش را در حال راندن معترضان به سمت به ایستگاه "تای کو" نشان می‌دهد که در آن، نیروها مشغول به شلیک گلوله‌ پلاستیکی و گاز اشک‌آور به سوی معترضان قابل دیدنند.

به گزارش روزنامه‌ها، دست‌کم 13 نفر طی این درگیری‌ها مجروح شده‌اند.

این تظاهرات، جاده‌های متعددی را در مناطق تجاری این دولت‌شهر مسدود کرده و دفاتر عمومی را نیز به تعطیلی کشانده است.

امروز مقرر شده که تظاهرکنندگان برای چهارمین روز پیاپی اعتراضات در فرودگاه بین‌المللی شهر گرد هم آیند و شب‌هنگام نیز دست به تظاهرات در بیرون از مقر پلیس بزنند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید